TeveLivet

Blogga och vila …

Fick det utmärkta rådet, på facebook, att blogga och vila, blogga och vila så jag gör väl det! Försöker fundera ut vad dagen innehållit utan att nämna hosta eller medicinintag. Min tillvaros mest aktiva ingredienser just nu.
Jag har mest hållit till i soffan. Hasat runt lite i huset. Sedan suttit i soffan igen.
Teven har stått på större delen av dagen. Nån underhållning måste man ha.
Under natten tittade jag på den fantastiska Jane Eyre. Slumrade allt lite emellanåt men fick ändå god behållning av filmen.
I ett av dagens program jagade Australiensiska tullen syndare som försökte smuggla frön och shit in i landet. Ganska underhållande. Man blir rätt nyfiken på vad som finns i de där väskorna.
Sedan har vi tittat på ett hysteriskt gäng på en bilskrot. De samlar skrot, svetsar, bygger och är hysteriska mest hela tiden medan något kufiskt byggs. Galet lite underhållningsvärde.
För övrigt har vi zappat lite mellan gamla serier med pålagda skratt och Maken hittade också både något historiskt och några bilbyggarprogram. Då lät jag datorn underhålla mig.
Tillslut tröttnade vi på allt skräp och satte i en film. Harry Potter, hemligheternas kammare. En mycket liten trollkarl rusade runt med höjt trollspö och underhöll betydligt mer än något annat vi sett idag. Den här familjen gillar Potter och hans fantastiska värld och väntar med spänning på de två sista filmerna.
Äta bör man också. Lagade till en fantastisk gourmetlunch bestående av kokt korv och frystorkat korvbröd. Gick i det också. Till middag körde vi frysrens med varsin maträtt och kokade ris till. Enkelt, ja. Gott, nja.
Efter måltiderna mer teve.
Kvällen innehåller Idoler. Rocktema och lite godis.
Nu funderar jag över vilken film jag ska se i natt.

3 thoughts on “Blogga och vila …”

  1. Även om det är tråkigt att vara sjuk, kan jag ändå känna en viss avund över ditt tempo. Själv är jag stressad långt upp över öronen. Gud så kort ett dygn är, hinner inte med i svängarna längre. Puh!

Kommentera gärna!

