Väntan

image

Att sitta på centralstationen och vänta på en anländande Dotter är en behaglig syssla.
Jag åker gärna dit lite för tidigt. Kollar upp var tåget ska komma in och sätter mig sen med en kaffe. I lugn och ro mitt i den resestress som råder. Massa folk ska bort denna fredagskväll. Säkert kommer en massa folk också.
Det fikas och pratas och väntas.
Och tågen som kommer och går ropas ut i högtalarna.
Snart kommer anropet för tåget jag väntar på. Och mitt kaffe är precis slut.
Dags att hämta ungen!♥

4 thoughts on “Väntan

Kommentera gärna!

