SkrivLivet

Kvällen är sen

Och jag borde verkligen gå och lägga mig. Har en tidig start på morgondagen och lång blir den. Förmodligen inte längre än dagar vanligtvis är, men jag ska åka bort tidigt och kommer inte hem förrän sent.
I morgon är det nämligen releasefest för den där novellboken jag är med i. Därmed bär det av till huvudstaden med buss i morgon bitti. Jag tar en god vän med mig. Och vi hinner strosa runt lite innan festen börjar. Och ta reda på exakt var den där festen befinner sig! Kan inte påstå att jag känner huvudstaden som någon välbekant gata men det finns bra möjligheter att hitta adresser nuförtiden.
Dagen till ära har jag ekiperat mig lite. Det blir med ny tröja, ny sjal och nya jeans och dessutom ett par snygga stövlar! Kanske inte det smartaste att åka iväg med nya stövlar när man beräknas gå en del och inte har andra skor att tillgå. Men, det struntar jag i just nu. Får väl plåstra om hälarna i värsta fall. Till det tar jag en begagnad men trivsam kavaj. Och givetvis hänger jag på mig nåt väl valt bling innan jag åker.
Det blir med all säkerhet en bra dag i morgon. Återkommer med rapport.

3 thoughts on “Kvällen är sen”

  1. Vad kul det hela lät. Hoppas det blev lika lyckat som det lovade att bli. 😀
    Jag försökte förresten hitta den där novellsamlingen genom länken du skickade men det var en rejält rörig sida eller så var jag bara oerhört trött för inte sjutton hittade jag den någonstans. 😦

Kommentera gärna!

