FamiljeLivet

Drottningen och jag!

Vi fyller år idag! Hon firas med allmän flaggdag och teveprogram. Jag firas av familjen. Jag skulle inte vilja byta med henne!
Tyvärr är Dottern här hemma rejält sjuk! Hög feber och halsont har fått iväg henne till doktorn som bäst. Återstår att se vad det visar. På grund av detta har vi lagt om alla planer. Vi skulle ha haft kalas för hela familjen i går, eftersom Dottern har fyllt år på annan ort och Maken fyllde år i fredags och jag i dag. Ingen vill komma och kalasa i ett hus där en okänd bakterie härjar. Så vi ringde runt och ställde in i går. Även till det kalasande som skulle ha skett idag. Och morgondagens julaftonsplaner får styras om lite även de.
Strunt samma. Huvudsaken att hon blir frisk och slipper ligga i sjuksäng hela jullovet.
Den här dagen är alltså helt fri! Undrar vad jag ska hitta på mer än drick champagne och öppna paket …
Jo, jag ska koka kålrötter! Och tillaga en traditionell finsk kålrotslåda till julbordet. Ett måste.
För övrigt har jag inte ett enda julstök i köket. Jo, jag har såklart städat och pyntat. Och handlat mat. Men jag köpte färdiglagad mat. Sill i burk. Lax i plast. Färdigrullade köttbullar och färdigihoprörd rödbetssallad. Julskinkan har kokts och griljerats på nåns fabrik. Skivats och lagts i plastpåse. Grymt behändigt. Och julstressbefriande.
Julen är här liksom.

2 thoughts on “Drottningen och jag!”

  1. Grattis, kära kusin. ❤
    Här är julfriden i full blomning. Vi har lagat färdigt den mat vi vill ha och tvätten är klar. Nu blir det mys i soffan innan skinkan ska avsmakas.
    Vi önskar er en skön jul, omstyrda planer till trots.
    Kram

Kommentera gärna!

