Dator

Nåt troll är det. Som bosatt sig i min dator. Och jävlas nåt så in i bängen. Just nu har det kul med att låsa mig ute från Internätet med jämna mellanrum och mest hela tiden. Ungefär som när någon klämmer ihop vattenslangen när man försöker vattna älsklingsrosorna. Det sipprar ut en liten stråle, förhoppningsfullt klickar jag mig vidare till nästa sida. Då blir det stopp. Helt stopp. Och man hör bara ett hest skratt, någonstans i bakgrunden.
Det tycks som att jag förbrukat min bloggrätt och min surfrätt. I alla fall på alla typer av sidor jag besöker någorlunda frekvent. Nya sidor går utmärkt. En stund, tills dessa också anses utnötta.
Om jag till exempel får för mig att skriva ett inlägg på denna blogg. Så hinner jag typ halvvägs innan jag tappar någon sorts connection upplyser bloggen mig om. Och det snurrar och snurrar i det där lilla hjulet. Så ruskigt enerverande att jag därmed stänger locket om det påbörjade inlägget. Som heller inte sparas så där smidigt automatiskt som bloggen alltid gör. Eftersom den där kontakten dragits ur. Därför finns det ett flertal halvfärdiga och ouppdaterade inlägg i utkastmappen just nu. Bland annat en årskrönika. Som aldrig blir färdig och som jag helt tappat sugen för. Hinner bli påsk innan jag får den klar i den här takten.
Och jag fattar fasen inte var problemet sitter! Har aldrig haft några kontaktproblem förr. Och vi köpte ny rauter. Funkar asbra på andra enheter som vill vara på nätet mest hela tiden. Typ mobilen, paddan, jobbdator, Makens lilla dator, Makens stora dator. Alla utom min! Och det är inte det att datorn inte har kontakt med rautern. Nej, nej. Den tar snällt emot mail när jag ber om det. Den tar emot grejer från dropbox, den surfar obehindrat på alla de där obesökta sidorna. Så varför i hela det där varma stället någonstans neråt kan jag inte får bestämma själv vilka sidor jag ska besöka och hur länge?
Det här inlägget? Det skrev jag på en helt annan dator. Utan problem. Jag vill inte ha nån man i byrån … näe, jag vill ha en support i min byrå. I en ask bland andra grejor … Då kunde jag bara skyffla ner datorn där också.

7 thoughts on “Dator

  1. ~Sol~ skriver:

    😦 😦 😦
    Din nya, fina dator. Det är kanske ett måndagsexemplar? Det är ju uppenbart fel i den någonstans.
    Jag saknar att läsa här. 😦

  2. Johanna skriver:

    Jag saknar dina roliga, fina, välskrivna inlägg! Kan du hota datorn med att slänga den på soptippen? Kanske trollet blir rädd och börjar uppföra sig då?!

    • Yvonne skriver:

      Jag har minsann försökt med diverse hot. För tillfället får jag väl använda nån annan dator, tills det där löser sig. Måste hitta nån som kan hjälpa mig.

    • Yvonne skriver:

      Jo. Fast jag tror inte det är fel på datorn egentligen. Utan nån inställning eller så. Nåt krockar på något vis. Kanske i brandvägg eller antivirus. Jag vet inte riktigt. Måste få hjälp av nån som förstår sig på sånt.

Kommentera gärna!

