MatLivet

Lathandlat

Jag sitter och inväntar en leverans. Av mat!
Latheten har slagit ut i full blom. Eller så är det bara ett utkast av välbefinnande.
Jag hatar att handla mat. Ofta är det trängsel runt diskarna, man ska ha med sig så mycket, stapla upp grejerna på bandet som passerar kassörskans flinka händer. Och så packa allt i kassar och få med till bilen. (Tack och lov för bilen åtminstone! Jag slipper i alla fall bära hem eller cykla hem med kassarna.)
Så nu har jag testat att handla via nätet! Satt en morgon med min kaffekopp och prickade i varor, samtidigt som jag i lugn och ro kunde kolla av i skåpen. Ingen trängsel, inget bärande, inget kassaband.
Någon på affären packar mina grejer åt mig och sedan kör någon hem dem hit. Ända till dörren! För ynka hundratrettio kronor! Jo, en tjänst av det slaget kostar så klart. Men jag tycker inte att det var dyrt och jag är övertygad om att man tjänar in det direkt på att inte vistas i affären och släppa grejer som inte står på listan ner i kundvagnen.
Det fanns ett gediget utbud i nätets hyllor. Det var en lätthanterad sida och lätt att hitta det man sökte. Dessutom kan man lägga vissa varor som favoriter för att ha ännu snabbare åtkomst till dem.
Man ser hela tiden sin inköpslista intill och hur mycket man hittills handlat för.Och så väljer man själv leveransdag och tid.
Betalar gör jag när varorna kommer.
Så nu väntar jag med spänning, på att få se vad kassarna innehåller. Om jag är nöjd med det kommer jag definitivt att göra om detta. I alla fall när det gäller storhandling. Kan jag få bort nåt jag inte gillar ur tillvaron gör jag det mer än gärna för den slanten det kostar extra.

Alltså … vi väntar … Varorna ska komma nångång mellan 10.00 och 12.00 …

image

Så kom de då! Jag handlade i hemma i hallen idag! Varorna kom inom utsatt tidsram och bars ända in i hallen där jag betalade med kort och fick kvitto. När jag packade upp kände jag mig riktigt nöjd. Det jag förväntade mig se i påsarna fanns där. Möjligen skulle det vara bra med en fraktsedel i kassen, men jag fick min beställningslista via mail så man får väl skriva ut den och jämföra. Och vissa varor var inte av det slag jag trodde jag beställde, även om det finns bild på allt på hemsidan. Med tiden lär man sig vad man är ute efter. Speciellt om man tar sig tid att göra favoritlista. Jag kommer definitivt att använda tjänsten fler gånger! Mycket bra och jag har dagen till för annat!

Jag beställde via matvaran.se och fick  min leverans från ica maxi i Gävle!

4 thoughts on “Lathandlat”

  1. Javisst är det behändigt och värt de extra slantarna! Jag har också handlat via nätet och verkligen gillat servicen. Inte nu på ett tag, men kanske jag borde göra det igen…?
    En extra bonus var ju då för oss en yngre Son som väntade med spänning på den där stora, gula leveransbilen! Bara glädjen i hans ögon när den backade uppför uppfarten var värt de där extra leveransslantarna! 🙂

  2. Jag handlar regelbundet via nätet och är jättenöjd! Butiken jag valt är en som ligger nära så jag handlar där även annars, men när det blir dags för storhandling är det drygt att ta allt på cykel och då är näthandelstjänsten guld värd. 😀

Kommentera gärna!

