EgoLivet

Om jag blev tvingad (under pistolhot) att byta liv med någon i en tv-serie …

En blogg jag besöker håller på med en lista där det finns en rubrik för varje dag i januari. Det känns aningen sent att kliva på den grejen. Men. Rubrikerna var kul! Och visst. Man kunde lätt göra dem till en februarilista istället. Men nu tänker jag stjäla rubrikerna från den där listan och använda dem närhelst jag känner för det.
Just den här rubriken lockade mig först.

Och utan tvekan får jag lov att erkänna att det inte ens behövs något pistolhot. Visst, jag trivs oerhört bra i just mitt eget liv. Men … om nu möjligheten fanns … så skulle jag givetvis byte med Meredith i Grey`s anatomy. Inte för att jag så förtvivlat gärna skulle vilja vara läkare eller jobba den mängden arbetstimmar som hon stämplar in varje vecka. No no. Men hon är ju gift. Med McDreamy! Och dom bor i ett himla fint hus och har en massa pengar och äger numera hela sjukhuset. Så himla praktiskt om man blev sjuk! Dels kunde man ställa en egen diagnos och dessutom få ett expertutlåtande av sin egen man. Och så kunde man få den bästa tänkbara vård på sitt eget sjukhus. Tja.
Jag trivs oerhört bra i just mitt eget hus med just min egen man också! Och sjuk är jag väldigt sällan. Men ändå. Den där McDreamy verkar vara en särdeles trevlig karl. Särdeles snygg också. Dessutom är Meredith supersmart och skicklig på det hon gör.
Man kunde i alla fall få prova en stund. Med allra största säkerhet skulle man vilja byta tillbaka till sin egen trygga och invanda tillvaro rätt snabbt. Jag får nöja mig med att sjunka in i den där sjukhusvärlden när serien visas på teve. Jag har följt den sen starten, sett vartenda avsnitt. Just nu har den ett trist vinteruppehåll. Men man kan avnjuta repriser av tidigare säsonger varje dag om man vill.
Vid närmare eftertanke skulle det nog bli pistolhot ändå. Oavsett McDreamy. Jag stannar nog hellre här … under min egen korkek.

2 thoughts on “Om jag blev tvingad (under pistolhot) att byta liv med någon i en tv-serie …”

  1. Jag håller nog med dig. Visst är det bäst under egen korkek, men en rätt intressant tanke ändå. Nu är jag ingen TV fantast precis, så någon att byta med tror jag inte att jag har för tillfället… Kul tanke i alla fall som sagt! 🙂

Kommentera gärna!

