BokLivet

Hepp! Dagens boktips. (rubrik från januarilistan)

Jag är så nöjd över mig själv! Att jag kommit igång med läsningen igen. Den har varit kraftigt eftersatt en längre tid för att jag inte haft den minsta lust att läsa en enda bok. Mycket märkligt känsla i en bokmal! Jag som läst allt jag kommit över sen jag lärde mig läsa och var flitig besökare på det lilla biblioteket i hemstaden. Som jag minns det gick jag alltid med en bok under näsan och det var med möda jag slet mig ur handlingen för att äta eller går till skolan. Läsningen har alltid tagit stor plats i mitt liv. Därför var det lite som att ha mist en god vän när läslusten försvann.
Men nu hoppas jag den är återfunnen för alltid!
Ok, det där boktipset då? Jo. Jag lånade en E-bok. Som jag med behållning läste i min iPad. Smidigt system det där!
aa-20130515100923218365-620x349Jag valde Inferno – av Dan Brown. Säga vad man vill om honom, men han kan skapa spänning! Korta snabba kapitel med cliffhangers, så man bara måste läsa ett kapitel till! Och livfullt beskrivna platser så man bara måste googla lite. För att få se den där stan, det där huset eller statyn eller var nu Langdon än springer omkring och tyder tecken. Spännande tema i boken också. Jordens överbefolkningsproblem och finns det en lösning på det? Inget jag har funderat på tidigare men det finns det andra som gjort inser jag. Nu dyker det temat upp lite varstans. Hur som helst! Inferno är en läsvärd bok, om man vill ha nåt spännande att läsa och nåt att fundera över. Den kan bidra till intressanta diskussioner om man vill.
Så från en nyväckt läslus till en annan. Läs!

11 thoughts on “Hepp! Dagens boktips. (rubrik från januarilistan)”

  1. Jag gillade Änglar och Demoner och DaVincikoden, men blev sorgligt besviken på I cirkelns mitt. Tyckte den var förutsägbar och tråkig. Denna låter dock väldigt intressant när du beskriver den, så jag ger den kanske ett försök. 🙂

  2. Håller med ovanstående, blev så besviken på de följande böckerna att jag in läst flera. Men om du ger denna godkänt är den ju värd ett försök 🙂
    Å se, jag försöker kommentera via fb-inlogg så kanske jag lyckas kommentera lite oftare. WordPressinlogg bara strular.

    1. Ja, den är värd ett försök 🙂 Är också lite skeptisk till den här författaren men tyckte ändå den här var bland hans bättre. Trevligt om det funkar bättre med fb-inloggningen! 😀

  3. Är mitt i en klassiker,’ Invandrarna’ som jag hittills tycker mycket om. ‘Utvandrarna’ läste jag för flera år sedan efter att ha sett sångerna från musikalen ‘Kristina från Duvemåla’ uppförda på scen här i Minneapolis. Jag tror nog att om man en gång är bokmal, så är och förblir man en sådan vare sig man tar läspaus eller inte. 🙂

    1. Det kanske är så, en gång bokmal, alltid … 😀 Har också tänkt ta mig an de där klassikerna igen. Har läst dem, för länge sen. Tror till och med att jag har dem i bokhyllan nånstans.

  4. Har du läst Sandra Brown? Torde inte vara släkt med Dan.. skriver bra spänningsromaner elr vad man ska kalla dem… har du läst EN, vill du läsa alla..!! 🙂

Kommentera gärna!

