TeveLivet

Välbekant läge!

I soffhörnan med dator, kaffe och morgonteve.
Det där sista mest av gammal vana. För egentligen är de ganska enerverande program, de där morgonsofforna. Mest bara samma nyheter om och om igen och så blixtkorta snuttar av annat inklämt emellan. Där folk knappt hinner prata till punkt för att programledaren har ett stressat schema att hålla tiderna i. Och så en massa meningslöst panelsnackande. Det ska tydligen vara en panel. Tre pers, mer eller mindre kända, ska prata i munnen på varandra om sport, kultur, eller bara hur vecka varit rent allmänt.
I går hade jag O-nöjet att lyssna till en högfärdig kulturpanel som fisförnämt böjde sig ner och med spretande lillfinger knäppte till facebookanvändare i skallen. Det ansågs tramsigt, skamlös marknadsföring av egen person och som en gränslös dokusåpa. Hu. Jag är ingen aktiv fejsbookare, men för tusan! Man kanske ska få göra som man vill utan att trampas ner i gruset av en fisförnäm kulturpanel som sitter och rynkar på näsan åt något dom inte ens provat!
Det där är typiskt oss människor. Att döma andra utifrån det man själv gör eller inte gör som enda rättesnöre. Jag skulle lätt hitta saker att rynka näsan över i den där kulturpanelen också. Hur var det dom sa … skamlös marknadsföring av egen person … jo, jo. I tevesoffan och allt.
Äh. Måste alla tycka så himla mycket jämt?!
Själv ska jag sluta tycka nåt om dom som tycker nåt i teve och ägna dagen åt vettigare grejer. Nu när kaffet är urdrucket och det morgongrå ljusnat något. Det ser ut att bli snöfall från himlen idag. Kanske får jag anledning att känna mig nöjd över att jag inte behöver gå ut överhuvudtaget idag!

2 thoughts on “Välbekant läge!”

Kommentera gärna!

