En grej som får mig att vilja vråla HIGH FIVE! i vardagen. (rubrik från januarilistan)

Å, jag fick verkligen tänka efter!
Egentligen finns det grymt mycket att vråla high five över. Tänk bara att det finns obegränsade mängder vatten i alla husets kranar. Och bara det, vi har egna kranar och fler än den enda. Vi har rejäla hus att bo i och dessa är varma och ombonade. Så pass smidigt boende att vi helt skamlöst kan äga oss åt heminredning! Därtill kan vi ha tillräckligt med mat hemma och till och med få den hemkörd. Vi kan bjuda hem vänner och servera något rikt och vällagat.
Allt det där är värt att uppmärksamma och high fiva lite då och då. Bra att medvetandegöra hur himla bra vi kan ha det i den här delen av världen. Så bra att vi nog kan kosta på oss att dela med oss lite va!
Men ja, rubriken uppmanar mig till att välja en grej, lite extra jublande så där. Och då tror jag ändå att jag väljer något så trivialt som diskmaskinen! Tänk vad den är bra att ha. Förutsatt att någon plockar ur den rena disken, så står maskinen bara där och inväntar all smutsdisk. Snabbt som bara den är middagen undanstökad. Och medan diskmaskinen sköter sin syssla med bravur kan jag ägna min tid åt roligare saker än smutsiga tallrikar. High five!
Det enda denna maskin inte får tillgång till är konstglasen i vår samling. Dessa diskas varsamt för hand. Men det är å andra sidan en trivsam syssla.

4 thoughts on “En grej som får mig att vilja vråla HIGH FIVE! i vardagen. (rubrik från januarilistan)

  1. lillsickan skriver:

    Fin bild av Nykaabi kyrka . Jag är inflyttad Nykaabi bo för 10 år sen. Mina rötter från jeppis. Fin blogg, hittade hit från Johannas blogg

    • Yvonne skriver:

      Välkommen hit! Nykaabi kyrka är så fin att det är svårt att inte ta fina bilder av den. Själv är jag utflyttad Nykaabibo sen över trettio år men besöker hemstaden lite då och då. Hoppas du tittar in igen!

  2. Johanna skriver:

    Mycket trevlig och behändigt med diskmaskin! Inte minst med gäster på besök. Och trevligt med tvättmaskin, torktumlare, dammsugare osv, osv. Jag är helt klart bortskämd!! 🙂

Kommentera gärna!

