Visst är det fredag?!

image

Klart att det är! Jag har gått runt med min tändare och fått fyr på alla ljusen. Nä inte alla, då skulle värmen bli olidlig i det här täta huset. Men jag tände definitivt ljusen i de nya ljusstakarna som käre Maken överraskade med. Dom som jag fick syn på i Orrefors outletten vid Kosta boda i höstas och som jag suckat över varenda gång vi passerat ett låst glasskåp på glasbutikerna. Sååå fina. Och han hade köpt två! kortsymboler--hjarta_17-310131914 Jag tände dem direkt när jag kom hem och hittade en svart låda på köksbordet i morse. Som visade sig innehålla dessa eftertraktade skönheter. Morgonkaffet smakade extra bra i det skenet kan jag lova!

De tända ljusen lite varstans i vardagsrummet reflekterar sig snyggt i allt tjockt glas vi skaffat oss.
Så ja, visst är det fredag. Lilla vinglaset är fyllt med ett gott shiraz och avslappnat läge råder i soffan.
image

Maken sitter och bläddrar i böckerna om glas som jag lånade på bibblan i går. Wow alltså, vilka habegär dessa böcker framkallar. Så mycket vackert glas det tillverkats genom tiderna.

I bakgrunden av detta glasstuderande och bloggande står os-invigningen på. Otippat va!? Inte det minsta intresserad av själva tävlandet men invigningarna brukar vara show. Och nu är vi i Ryssland. Och det är pampigt värre. Och väldigt ryskt. Men inmarschen är döööötrist! Jag vill se nåt bättre!

Dagen har tillbringats i liknande avslappnade läge. I kökssoffan hos en god vän som bjöd på delikat lunch. Dessutom trivsamt prat och så den där oerhört söta lilla Lisbet! Kolla bra!

image

Det gick ju inte att låta bli den där lilla tösen! Och hon skulle leka med allt! Tyckte tanten hade roligt hår. Långt och mycket att vifta runt i och tugga lite på. Och inne i hårtrasslet fanns dinglande örhängen … Rrroooligt!
Godkänd tant. Och tanten hade gärna smugglat med gobiten hem … men misstänker att Lisbets matte och husse hade haft synpunkter på det. Och de där två grabbarna hemma hos mig hade knappast uppskattat ett sånt tilltag heller.

Nä, nu blir det slappläge! Go fredag på er!

4 thoughts on “Visst är det fredag?!

Kommentera gärna!

