En lördag med överraskning på slutet!

Segade runt lite i vanlig ordning men så småningom klev jag ur morgonrocken och så åkte vi på en tur.
Hamnade givetvis på Erikshjälpen. Ett måste på lördagar. Jag gjorde två ovanliga köp!
image

Hittade fina kannor i porslin. Brukar verkligen inte handla porslin. Men den ena kannan, den raka stilrena, är Gefle porslin. Från servicen Teneriffa. Nu måste jag nog ha en eller två kaffekoppar av den serien också. Klart man måste ha något från stadens gamla nerlagda porslinsfabrik.
Den andra kannan, den var bara så fin. Påminner lite om när man var hos mormor och åt. Och mjölken serverades i en kanna av porslin. Eftersom den kom från egna kor. Jag har inga kor! Men en sån fin kanna kan man använda till mycket.
Sen åkte vi vidare och handlade lite smått och gott.
image

Ljus till exempel. Det går åt en del sånt i detta hus. Det är inte bara ett ljus som lyser åt gången. Det är många.
Och vi hittade en ljusslinga med små dioder som verkade göra sig utmärkt för det svarta skåpet i köket.
image

Maken tog tag i detta så fort vi kom hem. Vi började med att tömma skåpet … alltså shit … vi har en hel del glas … Bara i det skåpet!
image

Själv gömde jag lite godis under tiden. I den fina godisgömman. Hoppas Maken inte hittar det, då tar det fort slut. Jag tänker inte äta det heller. Men det var så färgglatt och fint!

image
1005539_10200682917270394_401383088_nBelysningen i skåpet blev fantastiskt. Det kunde vi konstatera så fort alla glas flyttat in igen. Verkligen välbelyst numera. Vi gillar ju vårt glas och vill gärna se det ordentligt. 🙂

Överraskningen då?

Plötsligt ringde telefonen! En god vän hade en biljett över. Så jag tackade ja till att följa med honom till konserten i grannstaden. Där spelar nämligen Deep Purple i kväll. Har alltid gillat dem. Och plötsligt ska jag därmed gå på konsert i kväll! Helt otippat. Shit … vad ska jag ha på mig …

7 thoughts on “En lördag med överraskning på slutet!

Kommentera gärna!

