MusikLivet

Jag som trodde jag skulle se mello!

Inte för att jag precis längtat efter det! Tycker fortfarande att mello tappat sin charm med alla dessa krystade del-finaler med alltför mycket dålig musik. Men det står ändå på. Mest lite i bakgrunden medan Maken och jag sitter med varsin dator i famnen. Nu fick Maken sköta dator och mello alldeles ensam.
image

För jag stod plötsligt i en arena och lyssnade på gamla hårdrocksgiganter istället! En sån vändning kan en lördagskväll ta.
Det var fyra grabbar/gubbar (ja, ja ni är på god väg åt det hållet pojkar 🙂 ). Som hade fått en biljett över och den tillföll mig! Vi fick skjuts till arenan i grannstaden. Där hade man hållit ett punktligt schema så vi missade förbandet. Det var lite synd! Hade gärna sett även dem när jag nu ändå var ute på vift.
Deep Purple har hållit på och spelat ett tag. Med diverse byten i banduppsättningen. Allt det där kan man läsa om ifall man har intresse för det. Och jag kan inte påstå att jag är ett så stort fan att jag kan historiken. Men jag gillar musiken och har flera av deras skivor i cd-skåpet. Lyssnar gärna på mina favoriter på spotify också.
imageSå det var kul att se dem. Dessa gubbar i rockkostym. Lite gamla, lite trötta men visst satt rocken där ännu. Till viss del i alla fall. Det kändes bitvis trött och oengagerat men så glimmade det till i vissa låtar. Och jag fick höra en del av favoriterna innan bandet tackade för sig. Och scenen snabbt förvandlades till lådor som drogs ut ur arenan innan grabbarna i mitt sällskap ens druckit ur sin sista öl.

Åkte hemåt i natten med ringande öron. Som det ska efter en konsert av det slaget.

7 thoughts on “Jag som trodde jag skulle se mello!”

  1. Roligt med oväntade överraskningar! Ingen stor fan av dem precis, men om Herreys visade upp sig helt oväntat skulle jag nog också ta chansen. Och de har ju faktiskt också nått gubbstadiet, om än kanske inte riktigt lika långt. Carola då? Nej, för jobbigt och tillgjort!! 🙂

Kommentera gärna!

