ÖvrigaLivet

Nämen! Har det gått en vecka igen?!

Vem är det som samlar på veckor i sån rasande fart att vi blir av med dem hela tiden? Lägger vecka nummer sju i arkivet och ser vecka åtta an med visst mod och förväntan.

Måndagen som gick: Bestod av två olika möten med mycket orddribbel och kvalitetsfokus. När kvällen kom satt jag trött i soffan och tomglodde på teve.

Tisdagen som gick: Ägnade förmiddagen och lika delar slöhet och förberedelser. Sen åkte jag på ännu ett möte som genast ledde över i ett annat. Av helt olika slag! Inspirerande. Sen åkte jag raka vägen till jobbet för att tillbringa resten av kvällen och natten där.

Onsdagen som gick: Ja då jobbade jag hela dan. Det blev inte en alldeles vanlig dag men den blev bra ändå. När jag kom hem åkte Maken och jag för att handla present till en liten kille som fyllt år. Maken har sällan nåt emot att besöka leksaksaffärer och vi hittade nåt bra till lillkillen.

Torsdagen som gick: Ja då städade jag ju. Och sen åkte jag för att känna en eventuell ny vikarie på pulsen. Vi behöver samla in såna nu inför en kommande sommarsemester. Jo, långt kvar. Sant. Men det är dragkamp om de bra vikarierna från diverse olika organisationer. Fick ett bra pulsvärde och åkte sen till bibblan där jag lånade en tung kasse böcker om glas och mötte upp en trevlig kille som lånat en bok av mig. Därefter jobbet, där jag tillbringade ännu en kväll och natt.

Fredagen som gick: Då åkte jag hem från jobbet, myste med katterna lite och drack kaffe i gnistret av mina nya ljusstakar. Sen svidade jag om och åkte på lunchdate till min goda vän. Där charmades jag hårt av en liten kattflicka. Väl hemma blev det en skön fredagskväll, så där som fredagskvällar ska vara.

Lördagen som gick: Ja den har jag ordat en hel del om redan. Inget mer att tillägga.

Söndagen som gick:  Den började i saka mak, som de flesta lediga helgmornar. Med kaffe och soffhäng. Medan Maken var lite krativ en stund, kollade jag på reprisen av qx-galan på teve och önskade att jag varit där. För det verkade vara en rolig tillställning. Sen snyggade vi till oss och åkte på kalas. Det var ju den där lillkillen. Som fyllt hela sex år i veckan. Storkillen kanske? Vår present, en radiostyrd bil i miniformat, verkade vara till belåtenhet. Efter kalaset fick Maken ett par kompisar på besök. Sen kom vi på att det behövdes en del matvaror och när det var fixat blev det filmtajm.

Jaha. Det var det. Nu är det nåt helt annat. Räknar in en ny vecka och ser över kalendern för att hålla koll på vad den innehåller. Lite smått och gott av olika slag är det. Ser nog mest fram emot helgen i alla fall. Den kommer att bli bra!

2 thoughts on “Nämen! Har det gått en vecka igen?!”

Kommentera gärna!

