ÖvrigaLivet, EgoLivet

Just idag kanske jag borde skriva nåt smart

Men jag tror jag struntar i det och går på som vanligt!
Det är söndag igen. Jo, det är sant!

Den här veckan har det varit en massa skrivjobb som tillhör jobbet. Kul det också. Alla typer av bokstäver och meningsbyggnad är av intresse.
Därtill filar jag på ett följebrev som ska följa en manusbunt på sin resa. Det är svårt med följebrev. Men på nåt vis ska det väl bli ett hyfsat brev med en lämplig mängd text innan jag skriver ut, stoppar i kuvert och bär detta till posten.

Det pratas om vår på teve denna morgon. Tydligen är våren kommen, rent metrologiskt, om det från och med i går blir plusgrader i minst sju dagar. Alltså får vi svaret nästa söndag, om det blev vår redan eller inte. Nog sjutton känns det som vår åtminstone. Varmt och kvittrande är det ute och en liten sol visade sig en stund dessutom. Det grå har tagit över igen och jag antar att det är deprimerande för alla som ogillar grått. Själv njuter jag i fulla drag.

Allvarligt talat. Melodifestivalen. Hur i hela friden godkändes detta manus? Att låtarna är som de är hör till. Somligt är hyfsat, mycket är dåligt och väldigt lite är riktigt bra. Som det brukar vara. Men själva programmen. Sveriges största musikfest? Vad hände där? Nog brukar det ändå, trots viss dålig musik, vara kul att se dessa proffsigt gjorda program. Nog brukar det ändå vara viss klass på även mellanakterna. Men jösses. I år är det skämsigt värre. Taffligt och dåligt! Petra Mede! Kom tillbaka! Och visst, i går kom Björn tillbaka. Hängde i för korta linor och försökte få fotfäste. Så långt var det kul. Men vad hände sen? Ett typiskt grabbtag om programledartjejens bröst och vi förväntas skratta bort det. Som vi ska skratta bort allvarligare övergrepp i samhället? Grabbar är ju grabbar eller? Jag blir bara beklämd.

Idag är dagen när vi ska få träffa Dotterns nya kille. Hon har nämligen gått och skaffat sig en sådan utan att vi fått träffa honom irl än. Jo, vi har sett honom på bild och så. Men nu är de på väg hit, väntas anlända till kvällen. De stannar några dagar så han ska nog bli synad i sömmarna. (Vi också misstänker jag, så nu gäller det att skärpa till sig.) Ska bli härligt att få hem Dottern en stund igen. Och det ska bli trevligt att träffa honom också. Hoppas han tycker detsamma. Kan avslöja att han ligger bra till redan, bara det att han tar henne med hit!

Loppis och sånt. Jo, vi var ute i fyndartagen i går igen. Släpade hem en stor och tung kristallvas och en liten, pytteliten kristallvas. Sen ställer vi dem upp och ner och försöker tyda alla signaturer och googlar och håller på. Putsar och placerar fynden. Himla kul är det! Och nej, vi kastar inte sten här precis.

Så är det OS. Suck säger jag bara. Orkar inte med det. Skiter i vem som tar medaljer och vem som inte gör det och imponeras inte ens i lilltån av nån idrottslig prestation. Nä. Dom får slira runt där i Ryssland bäst dom vill. Är mest glad över att elände inte visas på alla tevekanaler så det knuffar undan en massa bra program. Och på det viset blir det lätt att undvika. Och bitvis stänger jag ner facbook, när det blir för mycket sportkanal av det.

Ja, idag är det söndag igen. Och i en av lokaltidningarna mötte jag mig själv idag! Det är ett par veckor sedan jag satt på bibblan och blev intervjuad över en kopp kaffe. Och fotograferad. Nåt jag absolut inte tycker om, vill inte gärna stå framför kameran alls. Det blev i alla fall en trevlig söndagsintervju! Jag kände igen mig själv. Bra jobbat Stefan! Och ja, kanske borde jag ha skrivit nåt smart just idag. Men nä. Jag gick på som vanligt.

2 thoughts on “Just idag kanske jag borde skriva nåt smart”

  1. Varför försöka på nåt nytt när du redan skriver på så bra! Alltid trevligt att läsa dina inlägg! Och Melodifestivalen ja… Jag håller med. Det brukade ju vara sådan klass, men nu är det bara show av det hela. Kollade in Herreys avsnittet och tyckte nästan lite synd om dem eftersom de fick vara på scenen någon sekund medan den där Sean Banan tog åt sig av all uppmärksamheten. Nä, jag håller nog med dig. Bättre, mycket bättre var det förr!! 🙂

Kommentera gärna!

