Oscar och jag

Gjorde ett lamt försök att se Oscar i all sin glansfulla direktsändning i sena söndagskvällen. Typ större delen av natten tänkte de hålla på. Det innehöll dessutom reklam nästan var femte minut. Alltså orkade jag inte ens till röda mattan. Fast den var utrullad och förberedd. Men man spekulerade i oändlighet om de kommande stjärnorna och visade klipp från tidigare år ännu när jag gav upp och gick till en välbehövlig nattsömn.
Men nu sitter jag här igen. Med nästan lika mycket reklam i ett sent sammandrag av festligheterna.

image

I sällskap av min egen Oskar, han står och lyser i fönstret faktiskt, med lie och allt. Det gör honom aningen sarkastisk.
Men han håller med mig om att Ellen är kul och att det är tjusiga damer på festen. Annars suckar vi över långa och stressade tacktal och undrar varför Sandra Bullock är i bild hela tiden. När man kunde visa Jared Leto istället! Eller Brad för all del. Han är ju också där.
Nackdelen med att se sammandrag i efterhand är ju att det redan är spoilat, det där med hur det gick. Jag vet innan att Leonardo inte får nån guldgubbe. Och inte Meryl heller. Men det är såklart inte fel att vilja ögonen på Matthew i vit kavaj och Cate har säkert förtjänat sin.
Annars tycks det vara en trend att snyfta fram tacken i år. Var och varannan pratar i brutna tonlägen och klämmer in klokheter mitt i tacksamheten. Ja, ja. Det är ju skådespelare … Det är också Hollywood.

Men snart har alla, som ska ha, en guldglänsande Oscar i sina händer och de flesta i salen är ordentligt tackade. Så jag tar och släcker Oskar i fönstret och letar upp sängen. Och försöker komma ihåg vilka filmer som man borde se efter det här.

blogg100-logotype4/100

4 thoughts on “Oscar och jag

  1. Lillemor skriver:

    Brad Pitt har kunnat stanna hemma han, är ju inte ens nåt att vila ögonen på inte….när Cumberbatch satt nästan brevve…:-)

Kommentera gärna!

