Lite vår …

innan snön kommer tillbaka … Som den tydligen hotar med enligt väderpratet. Nåja, det hör väl till, att det ska vara lite två steg fram och ett tillbaka så här års. Tur att jag köpte frosttåliga blomster då.
Jag hittade precis vad jag sökte när jag var på blomsterrunda häromdagen. Både blommor och inspiration.
Förutom de där två större plantskolorna besökte jag också en liten och hemtrevlig variant, nämligen Hedvigs trädgård. Där är det liksom andlöst vackert. Ååå om jag hade ett gammalt växthus. Då skulle det se ut precis så där invändigt. Det finns massor med inspiration att insupa hos Hedvig. Vackra krukor och dekorationer och blommor och arrangemang. Så man går där i den fuktiga luften och bara vill ha, typ allting.
Alltså åkte jag hemåt så småningom med kassar fyllda av blommor och diverse dekoration från tre olika ställen. Jag hittade pärlhyacint och violer och krokus och … ja men se själv!

Detta bildspel kräver JavaScript.

Och förutom allt vackert hade jag också en idé om hur jag ville ha det. Jag gillar att plantera och ordna. Hade gamla kopparpytsar som jag inhandlade på loppis i höstas. Dessa har nu innehållit både höst och vinter. Nu fick de även ta del av våren. Och jag hittade kvistar och annat att kombinera med det köpta. Nu är entrén sopad och tillfixad. Och så ordnade jag en liten vårhörna på altanen. Om andan faller åt det hållet kan jag sitta där och läsa eller blogga. Om det inte är så att det blir snö igen då …

6 thoughts on “Lite vår …

  1. ~Sol~ skriver:

    Mysigt och fint. Det finns ett och annat bra med våren också, trots att jag generellt skulle vilja hoppa över den årstiden. 🙂

Kommentera gärna!

