Ett blogginlägg om absolut ingenting

Och vad ska jag blogga om idag då? Ständig fråga när man antagit den här bloggutmaningen om hundra dagars bloggande.
Vissa dagar flyter orden lätt och frivilligt. Andra dagar trögt som en fryst motor. Inte minsta gnista. Fingrarna hovrar över tangenterna. Utan att ta mark.
Det saknas idéer och de få som finns är för tunna och har inget att säga.
Backtangenten är i flitig användning. Så fort några få rader samlats ihop och man ser att det inte håller. Backa, backa, backa. Bort, bort, bort.
Börja om.
Det kliar på näsan, är det inte himla varmt här? Jag är törstig. Va? Vad sa dom på teve nyss? Måste bara kolla facebook lite. Kanske läsa lite rubriker i nån kvällstidning på nätet. Jaha.
Nej det gav inga som helst idéer det heller. Nog för att det hänt en massa knasigheter i världen den senaste tiden. Men jag har ingen lust att skriva om fotboll. Eller politiken eller den senaste rapporten om att skolan är kass.
Hmm. Glor i taket en stund. Försöker komma på om något intressant passerat min väg idag. Kanske såg jag nåt på vägen till jobbet? Eller under själva arbetsdagen. Eller … Det tycks ha varit en fullständigt innehållslös dag. Där inget hänt. Det har det ju inte. Men det är inget av det som har i ett blogginlägg att göra.
Jag provar ändå att skriva några bokstäver. Ibland brukar det plötsligt bara bildas text av såna. Det slutar med att jag håller in ett bbbbbb eller ett ååååååååååååååååååååååååååå eller ett iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii alldeles för länge. Så jag backar lite igen.
Stirrar på nytt på en alldeles tom yta. Blankt papper sa man förr. Blankt var ordet. Nu är det mera tom skärm. Fast helt tom är den så klart inte. Och plötsligt har jag flippat över till en annan flik igen. Just den med facebook. Där har det inte hänt ett jota sen sist. Nån har delat nån grej, lagt ut nån bild men näe! Vad gör jag här! Jag skulle skriva dagens blogginlägg!
Byt flik igen. Tillbaka till den där tomma skärmen.
Näe. Jag har ingen aning om vad jag ska skriva om idag. Verkligen ingen aning.

One thought on “Ett blogginlägg om absolut ingenting

Kommentera gärna!

