Ett boktips!

Att läsa en bok på iPad är rätt så trevligt. Förutom att den är lite joxig att hålla i. Halkig, och blir fort tung. Det är nödvändigt att ha ett bra stöd för den.
Men, bortsett från dessa praktiska detaljer är det himla bra. Lätt att bära med sig, lätt att låna E-böcker på bibblan och läsappen är mycket bra. Och det finns ett bra urval på det där E-biblioteket. Sist lånade jag en bok som jag fick tips om på radio en eftermiddag. När jag bara av en slump (finns det såna?) råkade ha radion påslagen i bilen.
I gårdagens lista sa jag att den var bra den här boken, men att jag inte kunde komma ihåg namnet på den. Visserligen är namnet aningen krångligt men av nån anledning har jag svårt att minnas namnet på den bok jag just läser. Så fort jag läst ut den minns jag! Just det! Den hette ju ”Läsarna i Broken Wheel rekommenderar” och är skriven av Katarina Bivald. Hennes debutroman. Lyckad debut!
En riktig må-bra bok som man läser med ett leende. Den handlar om Sara, som älskar böcker och jobbar i bokhandel i Stockholm. Och hon läser jämt, bär alltid omkring på en bok. Osäker på om hon tycker mest om böcker eller människor. Sara har läst allt som är värt att läsa … och lite till. (Hon droppar mängder av boktips i boken. Man borde ha antecknat …) I alla fall så finns det en människa Sara gillar. Det är en gammal tant som heter Amy och hon bor i Amerika. Sara och Amy brevväxlar, pratar böcker och annat. Skickar böcker till varandra, läser och diskuterar. Så blir Sara bjuden att hälsa på Amy i Amerika. Och där börjar en relativt lågmäld men varm berättelse om människor, vänskap, olikheter och böcker.
Läsvärt! Om man vill sitta i solen/skuggan, inne/ute eller var tusan som helst och bara sträckläsa nåt trevligt. Läs den här boken!

7 thoughts on “Ett boktips!

  1. Jess skriver:

    Var hittar man eböcker på svenska och läser man dem i Kindle app eller annan app. Jag har Kindle på min samsungplatta och en vanlig Kindleplatta. Men det kanske finns andra alternativ och det kan ju vara kul med svenska för jag har bara läst engelska böcker sen jul förra året :-O)

  2. Johanna skriver:

    Låter trevligt! Härligt med lättläst och njutbart! Dock föredrar jag hittills en helt vanlig bok framkom min iPad. Dock är den väldigt behändig när jag köper böcker på svenska och kan bara ladda ner dem! 🙂

Kommentera gärna!

