ÖvrigaLivet

Arbetsdag idag.

Och den har rullat på som den ska. Bara natten kvar nu.
Eftersom det är påsk har vi idag gått en sväng i naturen och samlat ihop en kvast. Vi tänkte inte flyga någonstans. Men det blev fint med ett gäng färgglada fjädrar och fördelat på vaser i det där hemmet där jag jobbar. Liksom påskigt.
När det var gjort blev det kaffe på terassen. Fast solen hade förlorat den fria sikten ner över jorden och skymdes av ett effektivt dis. Dessutom blåste det rejält. Vi stod i alla fall ut en stund.
Varför blåser det så mycket nuförtiden? Så fort vädret är av det soligare slaget kommer den där hårda blåsten med sina kastvindar. Och liksom skakar allt i sin väg. Irriterande!

image

Hemma har jag inte påskpyntat alls. Nästan. Jag kom på att jag sparade riset, med fjädrar och allt förra året. Det såg fint ut än. Passade bra på altanen ihop med en gammal kopparkaffepanna. Så lite, lite påsk är det trots allt. Vi ska fira den på annat håll, det ser jag fram emot. Det där fjolårspyntet får alltså räcka.

2 thoughts on “Arbetsdag idag.”

  1. Fint. Här hemma låter vi bli påsken helt. Vi ska dock fira ihop med båda sidorna av Vikingens släkt, så påsk blir det ändå. 🙂

Kommentera gärna!

