EgoLivet

Smink och sånt

Jag hade slut på sån där foundation. Brunkräm hette det förr. Åkte därför till ica Maxi. För jag hade ingen som helst lust att åka till stan och besöka nån mer sminkinriktad affär. Sortimentet på den där Maxibutiken räcker gott åt mig.
Själva brunkrämen hittade jag snabbt. Sån är svår att välja, alltså håller jag mig till ett beprövat märke, som både är bra och funkar i färgton. Jaha. Klar?
I de där sminkställen finns så mycket roligt! Och onödigt. Och engelsktalande. Plötsligt hade en concealer i kassen också. Med en sån ska man kunna måla över icke godkända ytor i ansiktet. Som den där envisa leverfläcken jag har på kinden. Den kan jag gott unna mig att täcka över.
Tja. Därnäst stod jag och slukade färgglada ögonskuggor. Inte för att jag är nån speciell storförbrukare av just färgglatt smink. Fastnar mer för bruna och chokladiga toner. Eller svart. Eller nåt ljust. Så blev det nu också. Ett rejält habegär utvecklade sig när jag hittade en ask med tre små kulor ögonskugga i. Ljust och brunt i samma ask! Perfekt. Ner med detta i kassen också.
Mittemellan dessa sminkställ hade man så fiffigt placerat ett ställ med fina penslar i silvriga hylsor. Jag behövde plötsligt penslar! Två närmare bestämt. Och ovanför fanns en sminkväska med dubbla fack och en praktisk genomskinlighet. Ja, det landade allt mer i kassen!
Härnäst kom jag över ett nagellack som lovade att det kunde stärka tunna och sköra naglar. Som en andra nagel skulle det bli. Jag tittade på mina sorgliga avbrutna och flisiga naglar. Släppte genast ner lacket i kassen också. Funderade över om jag skulle ha ett lack med färg också. Såna där sockerglittriga som jag sett. Men där drog plånboken och förnuftet gränsen. Först ska jag kolla om den där andra nageln bildas av lacket jag köpte, så naglarna förhoppningsvis håller lite. Sen kan jag kanske överväga en färg också.
Det blev ingen billig historia det där. Men kul var det. Nu har jag packat min nya fräscha sminkväska och kasserat den gamla fula. Känner mig riktigt nöjd. Snyggare? Tja. Det vete sjutton.

_____________________________________________ 😉

4 thoughts on “Smink och sånt”

Kommentera gärna!

