Det är juni och då ska det blomma

Drog helt enkelt igång sommarblomningen idag. Strosade in på en sån där blomsterhandel och fyllde en vagn. Höll andan i kassan och åkte vidare på ett ställe till. Om man delar upp priset på flera olika ställen så känns det inte fullt så dyrt. Blommor är inte billiga, men en sån skönhet och glädje de bidrar med hela sommaren sen. Så egentligen är blommor billiga! Utslaget på hela sommaren bli det helt enkelt rena fyndet alltså!
Oavsett. Jag ställde hela härligheten å altanbordet. Och glömde helt bort att ta en bild! Makalöst orutinerat.
Nu har jag planterat alltihop. Och inte tagit en enda bild då heller.
Jag har stått med händerna i jorden. Flyttat varenda växt till ett större boende. Så att de ska få breda ut sina rötter genom mer jord och bli stora och frodiga. Är det tänkt. Och sen arrangerade jag härligheten i nåt slags krukor. Fint alltså.
Tyvärr är det inte väder för nåt uteliv nu då. Så blomstren får stå och vara i sin fulla prakt alldeles för sig själva.
Förresten så fick jag inte tag på allt jag ville ha idag. Det kommer alltså att bli minst en blomsterhandling till. Jag bara måste ha nåt som klättrar längs med väggen också. Har blivit van med det. Förra våren var jag pysslig och satte frön. Som sen växte bra och planterades ut. I år. Har inte ett enda frö såtts. Ingen tid har funnits för frösådd helt enkelt. Men det finns andra som hunnit så och låtit sådden växa till plantor som jag kan köpa. Mycket bra.
Men det får vara bra så här nu. Tills jag har tid att skaffa mer och fortsätta planterandet.

4 thoughts on “Det är juni och då ska det blomma

  1. ~Sol~ skriver:

    ”Om man delar upp priset på flera olika ställen så känns det inte fullt så dyrt.”
    Haha! Snacka om kvinnlig logik! Det är som att man väljer att inte köpa något man vill ha som kostar 1000 kr och upptäcker att det är rea veckan efter och att den då ‘bara’ kostar 800 kr och man då anser att man tjänat 200 kr och därför kan köpa något annat också eftersom det ju blev så billigt. 😀

  2. Freja skriver:

    Jag ÄLSKAR att plantera växter men hatar att ta hand om dem sen… Så vi har bara gräs, buskar, träd och rabarber…

Kommentera gärna!

