EgoLivet

Nämen tack å gonatt

Att man kan bli så trött av ord. Ord har det varit mycket av idag. Liksom den senaste tiden faktiskt. Jobbrelaterade ord. Med mycket omtanke och känsla i. Ett textinnehåll man blir ödmjuk av.
Nu är hjärnan trött och långsam.
Tvivlar på att den ens kommer att orka läsa några av orden i den där boken vid sängen. Den orkar definitivt inte läsa i den där engelskspråkiga boken i kväll. Det får bli ordfritt en stund.
Jag tror att jag bara ska ta hjärnan med mig ner i källarmörkret och svalkan och trycka på stäng av.
I morgon är jag ledig. På riktigt ledig, och jag ska dricka morgonkaffe länge och väl. Lyssna på fågelkvitter och dofta på rosorna och inte ha bråttom någonstans.
Så får det bli.
Tack och godnatt bara.

1 thought on “Nämen tack å gonatt”

Kommentera gärna!

