Inspiration, om nån vill ha!

Några av mina favoriter i sommarens uteliv. De flesta återkommer varje år och somligt är nytt. Men jag gillar att inreda, både inne och ute. Jag sakletar, både hemma i det jag har och på loppisar eller butiker. Arrangerar detta ihop med blommor sen.
Jag gillar att gruppera stilleben till exempel. Men man får vara lite eftertänksam och försiktig för att hålla ihop det. Gärna i färg och form som passar ihop. Och helst ett udda antal. Av nån anledning är det snyggast. Kanske för att det inte blir så uträknat och ordnat då. Fast det är precis det man gjort. Jag vet inte men jag gillar det.

Plantera blommorna i något oväntat! Det måste inte vara dyra krukor. Tvärtom nästan, så mycket charmigare med nåt helt annat som inte alls var tänkt att fungera som blomkruka.

Textilier är ett måste i sommarmyset!

Satsa på växter som klättrar! Alla har de sitt eget fascinerande klättersätt. De tvinnar sig, slingrar sig eller suger sig fast. Men upp ska de. Och vackra är de, även så länge de är enbart gröna.

Annat trivsamt. Porlande vatten kanske! Och leta efter snygga grenar i skogen och arrangera saker, lyktor eller växter i.

Och lys upp tillvaron! Även sommarkvällarna blir så småningom mörka. Fast det är svårt att tro i försommaryran.

imageSist men inte minst! Skaffa katt.
Finns nog inget, som är så stämningshöjande som en sovande katt. Och ät lunchen ute och bara njut av allt vackert.

image

Och den där paviljongen. Den är bara helt underbar. Bästa versionen hittills. Blå och vit och riktigt sommarfräsch blev den i år. De har hittat sin stil kan man säga. Efter två tidigare försök.
image

 

 

 

4 thoughts on “Inspiration, om nån vill ha!

  1. Freja skriver:

    Otroligt mycket fint du har i din trädgård! Själv har jag varken tyg, växter eller särskilt mycket pynt. Men en damm med fontän, ankor, krokodil och flamingo har jag. Och ett antal olika udda trädgårdsprydnader som får bo tillsammans på uteplatsen…

Kommentera gärna!

