När man kommer hem och har semester!

dtyjuyk1
Den är lång! Jättelång!
Typ hur länge som helst ska jag vara ledig nu.
Det har jag förtjänat.
Kom precis hem efter ett sista dygnspass och klev därmed rätt ut i denna ledighet. Intjänad ledighet. En sån förmån det är! Jag har inte riktigt greppat det än. Är lite kvar i jobbet och saker som pågår där. Men, snart släpper jag allt det där och njuter av all ledighet.
Jag har en del planer för ledigheten. Men mest vill jag ha den rätt planlös och dagdrivaraktig.
Firade med en kopp kaffe i den nya myshörnan i trädgården när jag kom hem. Bland rosor och humlor. Maken följde med också. Inbiten innemänniska som han är. Han stod ut en stund, tyckte det blev för varmt och gick in. Jag följde efter en stund senare. Och hamnade här.
För en kort stund bara. Tänker gå ut och prata med mina blommor lite snart. Det blommar lite här och där just nu, gör ledigheten ännu trevligare.
Så, fånga dagen!

10 thoughts on “När man kommer hem och har semester!

  1. ~Sol~ skriver:

    Njut så mycket du bara kan. Lycka till med vädret, kanske håller sig den där vackra gråskalan sig kvar ett tag till. 😀

    Fantastisk bild. 😀

Kommentera gärna!

