SemesterLivet

God morgon, från en morgonpigg? semesterfirare

Klockan var faktiskt bara sju när jag bar ut stolsdynorna till sittplats nummer 2 denna morgon i semesterlivet. Det gick inte att sova längre. Fast jag är trött. Så här sitter jag med mitt kaffe och solen gömmer sig ännu mellan björklöven och stör mig inte så mycket. Det blåser lite, bidrar till en riktigt behaglig temperatur. Det ser ut att bli en fin dag. Jag tar mig förmodligen genom den här dan på samma vis som i går. Dit vinden bär liksom.
Fast gårdagen avslutades på ett mycket trevligt sätt!
Jag insåg att jag faktiskt äger en cykel och cyklade därmed till en god vän. Hon behövde min hjälp med en grej.
Puh. Säger jag bara, det var typ uppför hela vägen. Idag känns det inte lika bekvämt att sitta heller!
Men hemma hos vännen var det himla trevligt! Vi satt på hennes nyinredda balkong, medan en lätt åska och ett tillhörande kortvarigt regn väste förbi. Vi drack Cava ur fina glas och åt jordgubbar, pratade tills skymningen ville tända små ljus.
Sen cyklade jag hem. I nerförsbacken. Kunde nästan bara rulla ända hem. Sommarkvällen var ljum och trivsam, jag hade kunnat cykla länge.
Idag cyklar jag nog inget! Om jag inte vill stå och trampa.
Det kan bli en loppisrunda idag istället. Det tror jag bestämt.

4 thoughts on “God morgon, från en morgonpigg? semesterfirare”

  1. Jag önskar jag tog mig ut till min frukosthörna på morgnarna, för sen blir det för varmt för mig, då gömmer jag mig i källaren…

  2. Härligt med cykeltur! Dessutom är ju Sverige och Finland som byggt och skapat för sådana med cykelvägar överallt! Önskar det var likadant här där vi bor. De kommer, men inte alls lika fort som jag skulle önska!

Kommentera gärna!

