EgoLivet

Typ fredag fast det är torsdag

Ja så är livet för en som jobbar oregelbunden arbetstid. Jag har fredag på torsdag och lördag på fredag denna vecka. Själva lördagen jobbas. Och visst, det är lördag i alla fall men inte en ledig sådan.
Det är mycket jobb just nu för min del. Så därför njuter jag lite extra av en ledig kväll hemma. Jag tände ljus, satte på mig ett par sköna sockor på fötterna, hällde upp ett glas vin och drog igång en spellista på spotify. Fick en katt tätt intill. Det är i såna lägen man vill stoppa tiden. Om jag fick bestämma skulle jag trycka på stoppknappen en sisådär tre-fyra dagar. I just det läget. Vad himla skönt det skulle vara.
Men nu finns inte den möjligheten. Kvällen är trivsam ändå.
Maten jag beställde i går kom nyss. Plockad, hemkörd och inburen i hallen. Så himla skönt.
Morgondagen är ledig och innehåller bara ett litet grus. Jag har en bokad tid på mammografin. En tidig tid. Jag som sett fram emot en ledig morgon med tända ljus och slapp och slö tillvaro. Mammografi är viktigt. Men nog kunde jag fått en bättre tid. Provade ändra den, men jisses ett sånt dåligt urval på tider de hade. Det skulle dröja rätt länge innan jag kunde ta mig dit då. Så jag bestämde mig för att acceptera den tidiga fredagstiden. Pallrar mig iväg och får det gjort bara. Sen får jag väl åka hem och ta det lugnt resten av dan istället.
Och så gick den kvällen. Ljusen har snart brunnit ner och gäspningarna börjar ta över förståndet. Jag schasar undan katten och går och lägger mig då.
Godnatt.

6 thoughts on “Typ fredag fast det är torsdag”

  1. Hoppas du får en skön helg vare sig du får den då det är helg eller icke helg för resten av omgivningen. Hoppas livet lugnar ner sig en smula snart… Kram! 🙂

  2. En stoppknapp hade varit härligt. Men det är ju egentligen ganska bra ändå. Man hade kanske inte uppskattat stunderna lika mycket om man kunnat lagra dem. 🙂

    Visst är det skönt att bara ta emot och packa upp maten?!? 😀

Kommentera gärna!

