EgoLivet

Oanvänd

Kan man kalla den här bloggen numera!
Den står här och är ödslig och övergiven med obesvarade kommentarer. Tack till er! Som ändå tittar in. I ödsligheten.

Antingen kom jag av mig eller så var det bara en tillfällig formsvacka.
Vem vet.
Oskrivet förblev det hur som helst. Jag har tänkt på den här bloggen då och då. Funderat över dess framtid. Kanske har den gjort sitt. Kanske har jag skrivit klart. Kanske är orden slut. Kanske är orden bara trötta och förbrukade.
Vem vet.

Jag tänkte ta en paus. Mer officiellt liksom. Fast pausen redan pågått så länge alldeles av sig själv.
Det kändes rätt meningslöst med en oskriven blogg och för tillfället hade jag inget att fylla den med ens.

Jag tänkte avsluta den helt. Om det inte finns nåt att skriva är det knappast nån mening med att ha en blogg.

Men så bestämde jag mig för att ge den en sista chans. Plötsligt kan det hända att den liksom blåser till liv igen. Eller så finner jag den avslutad.
Ingen aning.

Men för nu!
Så ålägger jag mig själv att skriva ett inlägg om dagen under resten av januari.
För att ta reda på om det lockar till fortsättning eller avslut av detta bloggande.
Vem vet.
Jag gör det för min egen skull liksom. Kallad det morot. Kalla det piska. Jag skriver nåt varje dag i en månad. Sen får vi se.
Och för att komma ur den ödsliga och omöblerade känslan byter jag dessutom utseende på bloggen. Antingen blir det som att sminka en gris … eller så blir det rena skönhetsingreppet. Strunt samma. Det är nytt nu!

2 thoughts on “Oanvänd”

Kommentera gärna!

