EgoLivet

Snodde en lista

Hittade en årssammanfattande lista hos Freja.

1. Gjorde du något 2014 som du aldrig gjort förut?
Ja. Jag fick äran att vara skrivcoach åt en kvinna med ett spännande och speciellt skrivprojekt. Lärorikt och intressant!
2. Höll du några av dina nyårslöften?
Nyårslöften är inget för mig.
3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Nej, ingen av mina vänner (vi börjar väl bli för gamla för det … ) Däremot blev ett par av Dotterns vänner föräldrar och ett par av mina vänner blev mor/farföräldrar. Det föddes också ett och annat tillskott till släkten detta år.
4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, tack och lov!
5. Vilka länder besökte du?
Finland. Under en två veckors givande semester i hemtrakterna.
6. Är det något du saknar år 2014 som du vill ha år 2015?
Tja, det måste jag fundera på. Saknar inget så där direkt.
7. Vilket datum från år 2014 kommer du alltid att minnas?
Jag är jättedålig på att minnas datum. Det finns en mängd speciella händelser men datumen liksom suddas ut i mitt minne. Kommer ju knappt ihåg när jag gifte mig ….
8. Vad är det bästa som hänt dig år 2014?
Att Dotterns flytt till Göteborg blev så bra.
9. Största misstaget?
Vet inte om jag ställt till nåt speciellt …
10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Inget värre än en förkylning i slutet av året och nåt enstaka skrubbsår typ. Fick bältros i början av året men det passerade faktiskt nästan helt obemärkt.
11. Bästa köpet?
En ny dusch! Gamla duschkabinen åkte ut och nya duschblandaren levererar.
12. Vad spenderade du mest pengar på?
Glas, glas och glas …
13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Ja, mycket!
14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2014?
Det är samma där som med datumen. Jag förknippar inte sångerna med årtal eller nån speciell händelse egentligen Musik är musik.
15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jag är ganska jämn i humöret … tycker jag själv i alla fall …
16. Vad önskar du att du gjort mer?
Läst och skrivit.
17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Glott på skräp på teve och slösurfat.
18. Hur tillbringade du julen?
Med familjen.
19. Blev du kär i år?
Jag håller mig till min man.
20. Favoritprogram på tv?
Som alltid … Grey´s Anatomy.
21. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Det där med hat alltså! Det leder aldrig till något bra. Jag undviker den känslan som pesten. Man kan ogilla saker och ting men att släppa ogillandet till hat ska man akta sig för.
22. Bästa boken du läste i år?
Eftersom läsandet gått i stå kan jag inte påstå att jag läst nån bästa bok ens.
23. Största musikaliska upptäckten?
Konstig fråga … all musik är egentligen en upptäckt. Men okej jag hittade några nya band som jag inte känt till/lyssnat på innan.
24. Något du önskade dig och fick?
Ja, jag önskade att det skulle bli bra för Dottern, och det blev det.
25. Något du önskade dig men inte fick?
Kanske det …
26. Årets bästa film?
Oj … svårt. Jag älskar film … men årets bästa … hm … kommer inte att kunna få ur mig nån utmärkelse …
27. Vad gjorde du på din födelsedag 2014?
Den var ju alldeles nyss och hör alltid i hop med julfirandet, dan före julafton som det är. Så jag firade jul. Drack lite skumpa, bakade julstjärnor och umgicks med familjen.
28. De bästa nya människorna du träffade?
Gillar inte att rangordna människor. Alla är de bästa, på sitt sätt.
29. Hur skulle du beskriva din stil år 2014?
Svart.
30. Vad fick dig att må bra?
Min familj och mina vänner. Katterna, egentiden, kreativiteten.
31. Vilken kändis var du mest sugen på?
Va???
32. Vem saknade du?
Pappa.
33. Favoritmånad?
November, alltid november.
34. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Säkert. Men gjort är gjort och det som har varit har farit. Det är nytt nu.

4 thoughts on “Snodde en lista”

Kommentera gärna!

