Och så var det måndag

Igen. Och en ny vecka rullar igång, tänkte jag i morse, och somnade om. Jag kunde unna mig det. Skulle inte vara på plats på ett inbokat möte förrän halv två. Hade lite att göra innan det men inget som krävde mig ur sängen i tidig morgon.
Nu är den här måndagen redan på vägs ände. Och jag tänkte mig en omvänd lista.Jag brukar ju alltid skriva listan över veckan som varit, liksom för att bekräfta för mig själv hur den blev. Men tänk om jag skulle skriva en lista över den vecka som ska komma? Går det an att ta ut segern i förskott? Jag provar!

Veckans besök: En hemvändande Dotter väntas i nattimmarna mellan torsdag och fredag. Hon kommer egentligen för att göra ett fotojobb i sin gamla hemstad. Men vi föräldrar får såklart en del av kakan också. Det blir inget långt besök denna gång. Men vi får ses en stund i alla fall.

Veckans jobb: Jo det finns också, men det är en relativt lugn vecka eftersom jag tagit ledigt från det jag skulle ha jobbat i helgen. Ville inte missa allt som händer då. Så jag överlät med varm hand mina timmar till en av vikarierna.

Veckans fest: En god vän fyller jämnt och ställer till med fest på lördag. Det ska bli skoj. Givetvis kommer genast den stora frågan. Vad ska jag ha på mig? Gått igenom garderobsutbudet lite i huvudet men det känns inte som att det finns nåt lämpligt plagg för detta evenemang. Det blir nåt som ska åtgärdas innan lördag alltså. Usch. Jag måste shoppa.

Veckans kreativa syssla: Stickat klart igen. Det där jag hållit på med. Nu måste jag börja på nåt nytt. Undrar vad? Och därmed ska jag köpa lite nytt garn också. Borde kanske sticka nåt större, som tar lite längre tid. Så jag inte blir klar så himla fort. Fördriver tiden med ett par pulsvärmare av restgarn tills jag kommer på nåt annat. Inte för att min puls är speciellt frusen av sig men jag har nåt att göra i alla fall.

Veckans grej: Blir att ta mig ut någonstans i naturen med kameran. Kanske gör jag det i morgon när jag är ledig. Frågan är bara vilken natur. Om jag ska vara lat och gå en promenad hemmavid eller om jag ska lite mer ambitiöst bege mig lite längre bort. Naturen behöver såklart inte letas långt borta. Men den som är närmast hemma har jag fotograferat otaliga gånger. Det vore roligt med omväxling. Jag får tänka ut nåt.

Veckans måsten: Det ramlar in en inarbetad slant igen den här veckan. Tackar för det. Men det innebär också att de där vita kuverten ska gås igenom och få sin beskärda del av de förvärvade pengarna. Mindre tacksam för det. Fast man kommer inte undan. Och egentligen ska väl ett visst mått av tacksamhet finnas även för detta. De där kuverten tillåter mig att bo och leva liksom.

Jaja. Det blir nog en bra vecka det här!

 

8 thoughts on “Och så var det måndag

  1. Gunnel Anttila skriver:

    Trevligt med dotter-besök. Ha det så kul och hälsa så mycket, det blir nog en jättebra vecka, Kram på er!

Kommentera gärna!

