HusLivet

Tadaaa!

Min egen Byggare Bob levererar igen! Vi har typ finaste hallen någonsin. Jag är verkligen nöjd med resultatet, som ser nästan precis ut som i min planering. Några kompromisser, omtänk och små ändringar har tillkommit under vägen. Så är det alltid. Och det är inga ändringar till något sämre håll.
Därmed kan jag presentera: Vår nya hall! Välkommen in.

2015-02-17 20.20.55

Det är alltså vad man möts av när man kliver in, det känns välkomnande och ombonat. Golvet blev super! Och jag gillar den monokroma färgskalan. 2015-02-17 20.20.40
Här kan man hänga av sig! Jag hade tänkt en helt annan typ av krokar till ytterkläderna. Men när vi fick syn på dessa svarta, som liknar krokarna från skolan eller gympasalen eller liknande föll vi direkt.
Maken har snickrat bänken jag ville ha. Att sitta på när man tar på skorna och med plats för skorna under.
Dottern fick också vara med på ett hörn på den underbara bilden på hatthyllan och med de små Nikeskorna som hänger på elementet. De lysande bollarna ser vita ut på bilden men är egentligen alldeles pastelliga i rosa, ljust grå, vitt och mintgrönt. Gillar såna bollar, de bidrar med sån stämning.

 

2015-02-17 20.19.40

Vi valde att köpa en färdig hylla från Ikea, för diverse sånt där som man behöver ha i en hall. 2015-02-17 20.18.59För ett lugnare intryck stoppade jag ner detta i korgar. Och hatthyllan är egentligen en fönsterbräda, den förvarar en del annat än just hattar dock.

2015-02-17 20.19.29

 

 

 

Ett par gamla handväskor passade till exempel väldigt bra däruppe.

2015-02-17 20.19.13Under det lilla fönstret ville jag ha en liten fönsterbräda. en baggis för min Byggare Bob. Eftersom vi gillar prylar … är det bra att ha någonstans att ställa dem också. 😉

Givetvis är mormors och morfars gamla spegelbyrå kvar. I oförändrat skick. Jag kommer aldrig att måla denna möbel vit eller nån annan färg heller för den delen. Morfar snickrade den själv. Till mormor i förlovningspresent. Jag har suttit vid den där spegel otaliga gånger som barn. Näe den ska inte färgläggas.
Den är och förblir mörkbrun!

2015-02-17 20.21.09

För att mjuka upp allt svartvitt blev det även en aning rosa.

2015-02-17 20.18.44 Lite kuriosa … klockan på väggen har någon döpt, till samma förnamn som Maken. Man undrar varför just den klockan skulle ha ett manligt namn? Måste en klocka alls heta något?

Därmed är hallen åtgärdad. Nästa husprojekt får vänta et tag. För nu tänker Byggare Bob försvinna ut i garaget och bygga på bilen istället. Och det är helt okej för min del. Då har jag tid att planera för hur det ska se ut i nästa rum. Och njuta varje gång jag får anledning att passera den där hallen!

 

 

2015-02-17 20.21.35

12 thoughts on “Tadaaa!”

  1. Å vad det blev snyggt , tur att byrån får vara kvar,längtar tills jag får se eran fina hall. Kram till er båda.

Kommentera gärna!

