Dagens

Ja, dan är inte slut än men den har rullat på bra så här långt.

Dagens kreativa inslag: Maken försvann ut i garaget efter frukost. Där umgicks han med sin symaskin och diverse andra verktyg. inredÅstadkom detta. Man kan säga att han jobbar med inredning just nu. Och inte vilken inredning som helst utan han klär om sitsar och annat i den där Hot Rodden han skaffat sig. Tidigare var sitsarna grå. Nu blir de svarta med ett glittrigt inslag. Glittret syns inte speciellt bra på bilden. Man får ta mig på orden att det finns där. Det ska såklart bli ryggstöd också. Även dörrsidorna ska kläs om. Och golvet i bilen får snart en ny fin matta.

Dagens vanligaste utrop på facebook: Det har snöat i natt!!! Jo vi ser det. Innan jag en såg det genom fönstret kunde det också avläsas i ansiktet på två bittra katter dessutom. Jag trodde det skulle försvinna under dan. Men nej. Det ligger envist kvar därute.

Dagens Katt i Låda: 2015-03-20 20.20.54

Dagens evenemang: Vi ska på whiskyprovning igen. Det brukar se ut så här: 2014-05-10 17.37.44
Den där bilden är från provningen förra året. I kvällens provning, som börjar om ett par timmar ska vi få prova en handfull exklusiva sorter. Dyra-och-svåra-att-få-tag- på-sorter. Samtidigt brukar det alltid vara en intressant föreläsning om whisky också. Planen var tills helt nyss att vi skulle cykla dit. Jag har inga problem med att cykla, vi ska inte speciellt långt ens. Men om det tänker snöa vill jag inte cykla alls. Då kommer jag att gå bredvid cykeln på hemvägen. Maken löste det där och beställde hämtning. Vi tar taxi hem sen. Så får det bli.

Dagens slöaste: Det är jag! Har inte gjort många knop idag utan hasat runt till allmän onytta sen jag klev upp och2015-03-05 11.55.32 har typ bott i soffan.Med ungefär den här utsikten. Blev ju tvungen att dra ner mörkläggarna för att sippa solen men jag missade en glipa. Orkade inte resa mig för att göra nåt åt det.

Dagens hushållssysslor: Hahahahhhahahaaaa

Dagens evighetsmaskin: Det är ett himla spring i detta hus för att släppa in eller ut en eller två katter. Så även i dag. De små liven aktiverar mig. Man kan nämligen inte ignorera dem. För Musse öppnar dörren själv, och den måste stängas om vi inte ska frysa. Låser vi så hoppar han upprepade gånger och handtaget skallrar. Den andra typen gnisslar klor mot fönstret eller sitter i högljutt jamande. Båda två har grym tasskänsla för när det är som mest olämpligt. När man nyss satt sig igen, när man precis hällt upp kaffet, när det är bra på teve. Båda två har också sinne för vad som stör mest för att få oss till dessa dörrar.

Dagens outfit: Svart.

4 thoughts on “Dagens

  1. Anki Broända skriver:

    Ni ska ha det så bra och roligt på whiskyprovningen 😀 Och det var roligt att få prata med dig idag 🙂

Kommentera gärna!

