Vi har fått nya grannar

rqewffDet verkar vara ett ungt par, utan barn och de påbörjade inflyttningen häromdagen. Inget konstigt med det. De här två gör som man brukar när man flyttar in. Kommer med lite av bohaget i taget. Bär in grejerna och ordnar lite innan man hämtar mer.
Jag måste dock säga att det ser ganska rörigt ut än så länge. I alla fall utifrån.
Kanske är det ofint att göra som jag gör. Stå i fönstret och glo medan de nya grannarna kommer med sitt bohag och ordnar sitt hem. Faktum är att jag till och med tog fram kameran och fotograferade dem mitt i deras bestyr. Usch, det var nog inte så snällt kanske! Som nån sorts paparazzi … men jag fotograferade försiktigt så att de inte såg mig. Och jag tänker inte visa bilderna för nån. Lägger dem här på bloggen bara.

Men jag måste säga att de jobbar flitigt våra nya grannar. Det är visserligen mycket som ska till när man flyttar in på ett nytt ställe. Man kanske vill skaffa en del nytt också! Inte bara möblera med det man haft tidigare. Tydligen tänker de nya grannarna så också för en del av deras ratade bohag ligger än så länge utanför. Utkastat liksom. Det känns lite udda! Vore det inte bättre att bara ta med sig sånt man vill ha på det nya stället? Så slapp man ha gammalt skräp liggande utanför redan vid inflyttningen. Nåja, de har säkert en tanke med vad de gör och ordnar nog upp även utanför när de är klara inne.

Svårt att säga om det är herr eller fru jag sett jobba mest. De är nämligen rätt lika varandra de där två. Och båda tycks lika intresserade av att få till ett fint hem.
De har haft så bråttom att jag inte velat störa och gå fram och hälsa än. Jag låter dem jobba ifred.

Kul i alla fall! Med nya grannar. Hoppas de inte tar illa upp av att jag bloggar om dem! Det vore ju ingen bra början på grannsämjan.

fqufhqo  fjopie  qoeiqp

 

11 thoughts on “Vi har fått nya grannar

  1. Lillemor skriver:

    Fota i smyg o lägga ut på en blogg?? Det är väl att visa bilder för någon. Hoppas de uppskattar nyfikenheten bara…hahahahahahaha. Själv missar jag när folk flyttar ut eller in o märker det först när jag saknat dem för länge… grannen bredvid tog ett halvår innan jag upptäckte i minnet att hon inte varit ute med hunden på hur länge som helst.

  2. Johanna skriver:

    Härligt med nya grannar.. Hoppas de inte är för högljudda bara. Har förstått att den där sortens grannar kan skräna ganska högt om Herr och Fru råkar i gräl. Förhoppningsvis är det ett fridfullt par. Vem vet? Ni kanske blir tillfrågade att bli faddrar så småningom också…! 😉

  3. Freja skriver:

    Åhh, jag vill oxå ha skator som grannar. Jag har visserligen ett skatbo ganska nära, men det är i ett träd hos mina mänskliga grannar, så det känns lite ofint att smyga runt och fota där…

Kommentera gärna!

