Spåniga brudar eller lyckliga kvinnor?

Hur ser reklammakarna på oss kvinnor egentligen? Och vad försöker de göra oss till?
Jag har förundrats över en och annan reklam igen. Har du sett dem?
Den där oerhört fåniga reklamen där en snygg tjej (dom är alltid snygga och smala kvinnorna i reklamen) är helt till sig över ett doftljus! Hon tänder ljuset, släcker alla lampor och drar för gardinerna. Sen ligger hon i soffan och åmar sig, helt manisk över doften! Och inte nog med doften, det där jäkla ljuset skiftar i färg också. Varje kvinnas lycka är tydligen gjord med ett färgskiftande doftljus! Mer än så behöver vi inte. Eller jo! Vänta!
Fukt! Vi behöver verkligen fukt, för det tycks vara vad vi kvinnor verkligen längtar efter.
Fukt i håret till exempel? Vad är grejen med det? Jag har aldrig haft nån längtan efter att återfukta håret, men de där tjejerna i den reklamen är uppriktigt bekymrade över sitt hår. Vad är väl världens alla problem mot oåterfuktade hårsvall? Jag kanske har missat nåt?
Eller hon som har sån extrem längtan efter fukt på typ hela kroppen! Hon hänger i badkar med svår min, vid dimmiga stränder med fjärrskådande blick och bara står mitt i en sjö. Innan hon smeker sitt eget ansikte som om hon var rädd att saker ramlat av. Känner hon efter om fukten är kvar? Den där tjejen måste ha extremt torr hud alltså. Tänk om hon dessutom haft tillgång till det där doftljuset medan hon badade!
Det finns mer! Riktigt fantastiska rengöringsmedel och fläckbortagningar och vi går igång fullständigt. Har vi dessutom en lyxig choklad att mumsa på medan vi gnuggar fläckarna ur barnens och den hårt tränande mannens kläder, jamen då leker livet! Då står vi där med våra svepande ögonfransar och blinkar lyckotårarna ur ögonen i perfekt sminkade ansikten.
Vi är i sanning lyckligt lottade vi enkla kvinnor.

2 thoughts on “Spåniga brudar eller lyckliga kvinnor?

  1. Lillemor skriver:

    Jag vet inte om jag åmar mig över NÅGON reklam alls jag… för det är inte bara kvinnor som framställs som idioter…alla framställs som om hästarna flytt sin kos för längesen.

Kommentera gärna!

