TrädgårdsLivet

Mellan skurarna

Det hinns ändå med ett och annat trädgårdsfix trots mängden regnskurar och blåsten som juni bjuder på, och allt annat livet innehåller.
Som till exempel den där bilen som ”dumpats” i trädgården. Det kom sig för nåt år sen när jag hade nån idé om att en trädgård inte enbart måste innehålla vackra saker. Jag bad Maken hitta på nåt. Och ut kom en hel dragster. En sån som kör en kort sträcka hur fort som helst på en specifik bana. Fast just den här kör inget alls. Han byggde den själv av diverse dumpat material. Vi valde en hörna i trädgården där den ännu står. I en massa ogräs. Och själva idén med den har liksom försvunnit i ogräset. Jag hade tänkt det skulle se ut som om växtligheten tagit över och att det nästan skulle växa blommor ur bilen. Men det blev inte så bra. Förra sommaren stod den bara där, som en hög med skrot.
Men så släpade jag dit den gamla paviljongen och plötsligt var det ett garage? Nä. Depå! Sa Maken. En depå är ett meckarställe som en dragster befinner sig i mellan loppen. Där åtgärdas sånt som inte funkar och som ska få dragstern att gå ännu fortare ute på banan. Nu har vi alltså en ”bortglömd” depå med dragster och allt i trädgården. Jag släpade dit en tunna. På den ställde jag en fin oljekanna och lite annat smått och längs kanten hängde jag verktyg som Maken inte längre hade användning för i garaget. Vid tunnans fot planterade jag luktärter i en gammal verktygslåda och hoppas att dessa ska slingra sig uppför tunnan snart. Och intill ena benet på paviljongen planterade jag vildvin. Tänkte att den ska få slingra sig i själva paviljongen. I en ny hink som Maken tog botten ur och spraymålade lite, så att den inte ska se för ny ut. Helt galet förmodligen. Med en depå i trädgården, men himla kul. Tycker vi i alla fall.

 

 

Kommentera gärna!

