ÖvrigaLivet

nu är det freee … tooorsdagsmyyyys ….

Det är torsdagskväll och jag har helg! Befinner mig i en lugn del av schemat och jobbade därför inte överdrivet mycket den här veckan. Efter morgonens avslutade dygnspass och eftermiddagens avslutade personalmöte kunde jag åberopa helg och torsdagsmys. Maken och jag hade en efterskottspresent att leverera till ett par jubilarer och fick på köpet en trevlig fikastund vid ett trivsamt köksbord.
Sen behövde vi handla och gick vi bland andra förvirrade kunder på lokala matvarubutiken som ägnat en tid åt att flytta på precis allt! Jag säger som Pippi – ”det är ingen ordning på allting, jag hittar inte vartenda dugg! Alla jag mötte bland hyllorna såg lika bortkomna ut och det tog betydligt längre att handla än jag hade lust med.
Utanför affären hittade vi upprörd man med skitbil! En bil som inte gick igång alltså. Vi förbarmade oss såklart över honom och Maken såg till att jag och maten kom hem innan männen åkte för att ägna sig åt bilbogsering, reservdelsinköp (och korv från reservdelsbutikens lilla kafédel) och grunnande över krångliga bilens beteende. Sånt där som män gör. Jag packade upp maten och försedde mig med torsdagsmyset och tände en del ljus och så där som kvinnor gör. Jojo.
Nu slappar jag resten av kvällen. Och ser fram emot morgondagen som innehåller stugmys och kräftskiva med tjejerna.

3 thoughts on “nu är det freee … tooorsdagsmyyyys ….”

Kommentera gärna!

