Läget? Jodå!

Jag tycks ha trillat av banan igen! En snabb koll säger mig att livet eller nåt annat kommit i vägen för all slags bloggande ännu en gång. Det var fjorton dagar sen min senaste bekännelse. Ja, ja. Jag tänker inte ägna mig åt nån sorts ikappkommande återberättelse nu i alla fall. Det som varit har varit.
Men läget är följande:
Maken har sin årliga pestvecka på jobbet. Den innebär stopp i maskineriet och reparatörerna jobbar hårt med underhåll och lagningar. Det resulterar i både helgjobb och daglig övertid hela veckan. Väntar inte hem honom förrän vid åtta. Och då är han knappt kontaktbar.
Dottern sitter ännu en gång på ett tåg på väg hit. Anländer när natten passerat mid. Då har en eller båda föräldrarna stått och huttrat på perrongen en god stund redan. Jag brukar hålla ett vakande öga på trafikinfon på nätet för att ha tåget under kontroll på vägen upp. Den här gången får vi rå om henne under helgen innan hon ska hem igen. Jag har försökt utrota i alla fall en liten procent av katthåren som hennes allergi inte hanterar och bäddat åt henne för att allt ska vara klart när hon anländer med natten.
Själv har jag ägnat dan åt att städa lite som sagt. Och i hällande ösregn åkte jag iväg för att hämta en beställd vara. Ett anfall av impulsivitet fick oss att beställa en massagestol … eller ja, inte en hel stol utan mer som en dyna att ha i en stol. För att få lite schysst ryggmassage när det behövs. Den är nu testkörd och godkänd! Med beröm.
KattGrabbarna hänger envist fast vid utelivet än och kommer in bara när matskålarna fyllts med lockelser. Eftersom jag staplat utemöblerna på altanen till ännu ett trevåningsboende för höst och vinterutekatter, sitter de bara där och blänger. Va? In? Är du galen? Säger blickarna innan de vänds undan till ignorerande läge. Varmt och mysigt är det i våningsboendet med filtar och vindskydd. Undra på att dom inte vill in.
Nu är det höstmys runtom knuten och ljusen ordentligt tända. Både inne som ute. Ha en trevlig kväll!

5 thoughts on “Läget? Jodå!

Kommentera gärna!

