Whiskymässa

image

Eftermiddagen har tillbringats på mässa. En med drycker. Öl och whiskymässa i Skövdes kulturhus. Jag var inte där för ölens skull kan jag säga.
I sällskap hade jag Brorsan och Svägerskan. Mycket trevligt!
På dryckesmässan bär man runt på glas man erhåller i entrén. Ett för öl och ett för whiskyn. Sen köper man dryckeskuponger att använda som betalning för skvättarna man vill prova.
På en dylik mässa är man som kvinna i minoritet. Svägerskan konstaterade att om man varit singel hade man varit på rätt ställe. Här fanns mängder med män. Fast jag är inte helt säker på att det var rätt raggningsställe ändå. Svår konkurrens med alkoholen i så fall.
image

Jag var inte där för männen heller kan jag säga. Jag var där för whiskyn, eftersom jag är en kvinna som gillar den drycken.
Man kunde köpa 2 cl whisky åt gången. Från 10 kr och uppåt. Ville man bli dragen höll man sig till skvättarna i den billigaste skalan. Ville man seriöst smaka på dyra rariteter valde man några få och dyrare skvättar. Där placerade vi oss. I alla fall jag och Brorsan. Vi har samma smak när det gäller whisky och vi ville ha de dyra smakproverna. Svägerskan instämde inte alls. Tyckte allt smakade whisky rätt och slätt och smakade på lite vin istället.
Förutom drycken smakde vi också lakrits, salami, ost och choklad. Vi minglade runt och kollade, smakade, pratade och fick information om dryckerna och smakproverna.
Dryckeskupongerna tog snart slut. Men då hade vi hunnit prova det vi var nyfikna på. Somligt med förtjusning, annat med viss besvikelse.
Whiskyönskelistan fylldes faktiskt på med några nya favoriter. Och i kassen med hem fanns både ost och lakrits.
Ja. En helt okej lördag i början av mars.

5/100

4 thoughts on “Whiskymässa

  1. Johanna skriver:

    Låter trevligt, men ja, jag kan tänka mig att du och Svägerskan hörde till minoriteten. Fast ingen fy skam det heller! 😃
    Ha en fortsatt trevlig helg med släkten!

    • Yvonne skriver:

      Och ändå var vi långtifrån ensamma i minoriteten 😀 Allt fler kvinnor uppskattar whisky. Svägerskan blev dock inte omvänd 🙂

Kommentera gärna!

