Tappat intresse

Sitter och slötittat på den där serien jag aldrig trodde jag skulle säga att jag slötittat på.
Greys anatomy har tappat balansen. Tappat stinget och tappat det mesta. Jag var inne på det här i ett inlägg för någon vecka sen också. Har varit inne på det i tanken hela den här senaste säsongen. Ändå tittar jag fortfarande. Kanske bara av ren envishet, för att jag sett alla massa säsongerna med alla massa avsnitten och inte missat ett enda. Och det har varit snudd på helig tid som inte fått störas av något.
Vad hände?

  1. Doktorn dog. Han den snygga med håret ville inte vara med längre så han skrevs ut ur serien via en begravning. Man borde ha satt stopp där. För alla. Han var nåt på spåren.
  2. Man ville kanske fånga ungdomligare tittare eller nåt och valde en flamsig fjortiston bland de kvinnliga läkarna.
  3. Allt cirkulerar numera mest kring vem som ligger, när dom ligger, hur dom ligger och med vem dom ligger … Visst, sex har alltid varit en stor del av den här serien men nu tar det fokus från allt det som gjorde serien så bra.
  4. Den där nerven är liksom borta. Det där som gjorde att man levde sig in, tittade med andan hållen, grät, skrattade och saknade det redan innan det var slut och räknade dagarna till nya säsonger äntligen skulle börja.
  5. Tycks vara slut på idéer och händelser upprepas flera gånger om.
  6. Relationerna harvar runt och man har tappat intresset för att följa dem.
  7. Även patienterna är ointressanta numera.
  8. Och börjat ifrågasätta dem; Jag skulle aldrig vilja behandlas av dessa läkare. De pratar över huvudet på patienten och är helt upptagna av sig själva. Inget fokus på patienten alls. Kommer direkt från nåt ofräscht sex i nåt rum och tycks mer eller mindre aldrig lämna sjukhuset.
  9. Det är som en liten enhet av inbördes relationer. Alla är ihop med en annan kirurg på detta sjukhus. I och för sig inget nytt heller men nu har de verkligen lyckats baka ihop det i ett enda trassel.
  10. Och plötsligt stör allt det där mig fast det till stor del är rätt lika och ointressets dörr är numera vidöppen.

Nu har jag precis sågat min X-favoritserie till småbitar. Lite sorgligt. Men man vill liksom bara utbrista i det uttryck som upprepats otaliga gånger genom åren i denna serie; time of death …

16/100

4 thoughts on “Tappat intresse

  1. ~Sol~ skriver:

    Jag följde de tre första säsongerna slaviskt, men tappade därefter intresset helt. Jag saknade dynamiken mellan Meredith och Derek, jag saknade George och jag blev jäkligt trött på alla de där intrigerna som resulterade i att alla låg med alla och sedan blev osams.

  2. Johanna skriver:

    Har aldrig följt denna TV serie, men följde slaviskt ER eller Akuten. Maken skrattade gott och sade ofta: det är PRECIS så där det går till på jobbet ( sjukhuset)!! 😜

Kommentera gärna!

