Listar lite smått och gott igen

20160318_222004-01När det är dygnsjobb är det svårt att hinna med bloggen. Eller ens orka med. Så jag fuskar lite och kör ett tidsinställt och förskrivet inlägg. I form av en lista för enkelhetens skull dessutom. Ha en fin onsdag.

När grät du senast, och varför?
Ingen aning! Kan såklart ha varit till nåt jag såg på teve. Det händer faktiskt. Fast det är väl mer att bli rörd, inte direkt gråt-gråta. För det är det oerhört sällan jag gör. Är inte gråt-typen. Ens i min ensamhet. Upplever inte den där lättnaden i gråt som andra pratar om. Tycker mest det är jobbigt och leder till inget och låter därför helst bli. Fast ibland blir jag förstås övermannad av tårar och gråt i nåt sorgesamt sammanhang men då är det i alla fall sällan jag gråter nån längre stund.

20160229_131644-01Tre saker du avskyr:
Avskyr är ett bättre ord i mina öron än hata, som ofta väljs i den här typen av listor. Avsky är väl ingen känsla att eftersträva heller. Ogilla skulle vara bättre. Lättare att bära? Nåja. I så fall: 1. Rasister 2. Rasistiska åsikter 3. Rasistiska handlingar … och jo, jag inte bara ogillar dessa tre. Jag avskyr dem faktiskt.

Hur var du i skolan?
Hyfsad. Höll låg profil i bakgrunden och vantrivdes.

Vad blir du stressad av?
För mycket intryck … typ teven på för hög volym samtidigt som jag försöker läsa nåt och Maken kollar på ett youtubeklipp och gapskrattar. Eller att inte ha kontroll på nåt. Eller när det är mycket på gång och alltför lite tid. Eller när jag tror att jag inte kommer att hinna.

20160121_225455-01Tre saker du älskar?
Doften av nytvättade lakan i sängen. Grå och dimmig himmel. Kattmys.

Hur tror du att andra uppfattar dig?
Lugn. Blyg, tillbakadragen och tystlåten iakttagare. Blyg är jag faktiskt inte egentligen men att vara tillbakadragen och lugnt iakttagande och avvaktande brukar uppfattas som blyg.

En situation som du tycker är jobbig/pinsam:
Ååå … svårt … äh …

När känner du dig som vackrast?
Går sällan omkring och känner mig vacker. Men det ska väl eventuellt vara en bra hår-dag, iklädd tjusiga favoritsmycken och knallrött läppstift i så fall.

20160303_134747-01Vad skrattade du senast åt?
I ett trevligt sammanhang under dagen. Har mycket lättare för att skratta än för att gråta och skrattar ofta och lätt.

Något du funderat mycket över?
Allt möjligt. Är en grubblande tänkare som kan grotta ner mig i nästan vad som helst. Men mest funderar jag över hatet som formligen exploderar och förökar sig runtomkring mig. Hur vardagligt och okejat det blivit att anamma rasistiska åsikter och göra dem rumsrena. Hur villigt vi tar till hat mot medmänniskor.

20151023_083740-01Tre saker du är rädd för:
Krälande och hoppande och slingrande kallblodiga djur ( var det en sak eller tre?) Rasister och extremister. (som i och för sig är rätt kallblodiga också …)

Ett yrke du tror att du skulle vara dålig på:
Polis.

Slutligen, ett yrke du tror att du skulle vara bra på:
Psykolog. Hade jag trivts bättre i skolan kunde jag ha satsat på det. Nu är jag bara hobbypsykolog med förhoppningsvis ett gott lyssnaröra och förmågan att ge goda råd.

Det får vara bra så. Jag fortsätter jobba i lugn förvissning om att detta inlägg tickar in som det ska, när jag bestämt att det ska. Åter kommer på riktigt när det är torsdag.

23/100

2 thoughts on “Listar lite smått och gott igen

Kommentera gärna!

