Trött? Jag? Näe …

Jobbat klart för veckan! Det är inte att jag har jobbat en himla massa timmar egentligen. Men intensiva timmar kan vi lätt kalla dem. Inte oöverstigligt eller ohanterligt på nåt sätt heller, delar av dem har jag planerat ihop själv. Ibland är det nödvändigt att det blir fullt upp. Avslutade veckan med ett pratglatt personalmöte på eftermiddagen.
När jag åkte därifrån, raka vägen mot helgledigheten, tyckte jag varenda bil körde med segt klister i tanken. Men vad fasen … varför kör dom knappt trettio när man kan köra femtio? Men jösses, tror människan att bilen ska välta i svängen? Vad fasen, det är ju fritt! Köör!
Jag vill hem!
Inser nånstans mitt i det där att jag är skithungrig! Alternativen på det? Trött, irriterad och hungrig. Alltså handla (band alla andra hungriga och trötta på en överfylld butik) No way! Komma hem ännu tröttare och ännu mer irriterad och laga mat! Aldrig!
Jag åker raka vägen till nåt som ger mig mat i en lucka. Beställ i mikrofonen. Betala i luckan och ta emot papperspåseförpackad snabbmat. Yes. Fort hem.
Men herreguud, kör in i rondellen för tusan! Men åå. Långtradare. Släpvagn med grus. Fått körkort i cornflakespaket!? Maten luktar supergott genom påsarna. Trafiken är enbart sniglar, såskoppar och idioter. Och så en övningskörning på det!
Så äntligen hemma. Äter, alldeles för fort. Sköljer ner snabbmaten med ett glas rött. Det förgyller faktiskt. Somnar i soffan före halv åtta. Japp.

45/100

3 thoughts on “Trött? Jag? Näe …

Kommentera gärna!

