ÖvrigaLivet, EgoLivet

Avbildad ledig fredag

2016-04-15 07.43.26Vaknar alltför tidigt av den där förargliga glipan mellan rullgardinen och taket. När allt annat är väldigt mörkt är den glipan i klass med extralysen och strålkastare i morgontrött kisande. Rullgardinen går inte att placera på annat vis men på vinterhalvåret spelar det ingen roll. Det gör det nu! Ett obehagligt ljusinsläpp som måste tätas till snarast.
När jag ändå var vaken gick jag upp.
2016-04-15 09.53.22Kokade kaffe och gjorde mig i ordning. Hade en bokad tid. Så ja, jag tog bilen, till stan. Parkerade bland hustaken och fördrev lite tid innan det var dags för frisörstolen. En stunds lyx! Nu skulle inga stora åtgärder tillföras detta hår. Nej, det skulle bara kammas igenom och putsas till lite här och var. Framförallt i topparna. Fick proffsigt beröm för detta hår av frisören. Kul. Det är faktiskt är midjelångt numera och tycks bara växa och växa. Undrar om jag skulle kunna bli som Rapunzel?  Tjejen med en fläta lika lång som tornet var högt. Fast min fläta skulle vara tunn, håret må vara långt, men det är inte av allra tjockaste variant. 2016-04-15 11.20.40Men nu är det snygga toppar igen!
När jag ändå var där, på stan, så tog jag en vända. Lyckades få användning för ett sms innehållande rabatt på en av klädbutikerna där det fanns en snygg jacka. Efter det tröttnade jag och åkte hem med en bukett rosor i kassen. 2016-04-15 15.21.00Fredagsrosor är extra trevliga rosor. Dessa tjusiga blomster fördelade jag på småvaser när jag kom hem. Placerade ut lite här och var för hemlik trevnad. Mycket nöje med en enda bukett.
Där och då fick jag ett sms som resulterade i att jag tog på mig min nya jacka och drog iväg med bilen igen. 2016-04-15 13.52.03Hamnade på spontanlunch hemma hos en god vän. Mat och prat en stund innan hon behövde gå tillbaka till sitt jobb. Ett väldigt speciellt sådant faktiskt. Hon är egen företagare och driver ett skivbolag! Är det inte coolt så säg. Jag fick dessutom med mig en cd som hon släppt med ett av banden hon har under vingarna. Riktigt färsk cd alltså.2016-04-15 15.01.37
Och där är jag då i detta nu! Fredagsmys med afternoon wine, (ja vadå?! Ska bara tedrickarna få sitt på eftermiddagarna?) lite choklad och bra musik från den där nya skivan. Bandet heter förresten Nocean. Kolla in dem! Och skivbolaget gäller det att hålla ögonen på. Attitude Recordnings. Kom ihåg det!

Nu gör jag inga mer grejer idag. Förutom lite matlagning innan soffan sväljer mig.

46/100

7 thoughts on “Avbildad ledig fredag”

  1. Vilken mysig fredag du har haft, det är du värd efter en lång jobbvecka. Kram och ha en trevlig kväll också.<3

  2. Jag är tvärtom, jag sover kanon när det är ljust. Vill inte ha vare sig gardiner eller persienner, älskar att sova i solens sken! Tur att jag bor här där det är ljust dygnet runt emellanåt…

  3. Jag sover inte bra när det är för mörkt. Ett evigt tvisteämne här hemma, trots att Vikingen alltid hävdar att han kan sova vilket som. Förstår inte riktigt logiken, men det kommer jag nog aldrig göra. 😉

Kommentera gärna!

