#Blogg100

Vad har jag att säga idag?

Det är dag femtio av dessa hundra som ska skrivas. Wow! Halvtid! Och jag har fått ihop det så här långt.
Jaha. Idag då?
Timmen börjar bli sen, och efter ett antal trevliga timmar vid köksbordet med god Vän ska då ett sorts blogginlägg hinnas med innan sängen kallar. Och den har redan börjat viska!
På grund av det liksom tomt på all slags textskapande idéer. Dels på grund av att samtalet fortfarande upptar min tankeverksamhet. Och inget av det lämpar sig för blogginlägg. Dels för att en lång dag börjar ta ut sin rätt.
Så vad sjutton ska jag då skriva om?
Jag skulle ha kunnat skriva om en grej jag fick idag, men eftersom den är hemlig en tid till så går ju inte det! Vill verkligen inte springa med skvaller eller avslöja någons hemligheter. Så det sprack.
Skulle såklart kunna skriva om att ytterligare delar av trädgården räfsats ihop idag men det känns så himla tjatigt. En annan idé kunde ha varit att berätta om de där hyllorna jag hängde upp idag. Egen design och allt. Gjorda bara av gamla fynd här hemifrån. Men så glömde jag ta en bild på underverken så det får allt vara till en annan gång. Men de blev bra!
Det är lika med det där halvskumma projektet, som involverar farmors gamla virkade dukar, jag påbörjade idag. Det tog jag visserligen en bild på, men sen kom jag inte så mycket längre eftersom det plötsligt slutade regna. Och jag ville hellre gå ut. Får fortsätta med det där projektet en annan gång och om det blir som jag tänkt kanske det finns anledning att återkomma till det då. Inte mycket att orda om nu.
Nä. Jag har inget vettigt att säga idag. Kan lika gärna gå och lägga mig.

50/100

3 thoughts on “Vad har jag att säga idag?”

Kommentera gärna!

