#Blogg100

Tidningsteve

Ett riktigt störningsmoment i min värld är de där teveredaktionerna på dags och kvällstidningarnas hemsidor. Tydligen orkar vi inte längre läsa tidningen utan måste ha den som teveversion.
Jag tycker det är enbart störande! Jag vill inte se nyheterna i en nättidning! Jävla påhitt.
Man klickar upp en intressant artikel i akt och mening att läsa den själv. Och pådyvlas ett tevereportage eller i värsta fall en hel teve-studio med ett gäng runt ett bord som sitter och snackar innan de kommer till sak. Ofta ska man genomlida reklam för att få ta del av artikeln/nyheten också.
Jag vill läsa artikeln själv! Dels för att jag då kan skumma igenom oväsentligheter och dels för att jag då kan ta del av artikeln i egen takt. Det tar mycket längre tid om jag måste se den som ett tevereportage! Meningen med en tidning är väl att den ska läsas?
Det är också enormt störande om jag samtidigt valt att lyssna på musik via datorn när det där filmade reportaget bryter in i musiken.
Jo, jag vet! Att man oftast kan stänga av tevevarianten och läsa texten under. Det gör jag! Och jag har min dator i tyst läge för att slippa övermannas av teve jag inte bett om. Sen klickar jag bort inslaget och läser själv som jag vill. Men det är inte alltid det finns nåt att läsa! Bara några få rader och resten måste ses som teve. Då får det vara! Den artikeln lämnar jag osedd.
Alla nymodigheter är inte bra … #gammalmodigochtrångsynt

52/100

5 thoughts on “Tidningsteve”

Kommentera gärna!

