#Blogg100, EgoLivet

God förmiddag, fredag.

Det är fredag och man kan kalla det morgon ännu. Exakt noll-sex-trettiotre väcktes jag av ett jamande. Gissar att Maken stängde ytterdörren och cyklade mot jobbet minuten innan.
Musse stod i fotändan av sängen med intensivt runda ögon och ett stort MJAU mellan morrhåren. Jag suckade och drog upp täcket över näsan. Skit också! Kunde du inte ha gått ut med Husse? Muttrade jag i samma ögonblick som en nos stacks in mot mitt ansikte och mötte min nästipp. Han brukar bita mig lite kärvänligt i näsan, Musse. Inte hårt, bara en tandberikad puss liksom. När han tycker om mig lite extra. Efter det kärleksbeviset övervägde han situationen. Gå ut i blåsten eller bädda ner sig med sjusovaren? Han valde det senare och vi somnade om båda två.
Jag gick upp en timme senare. Musse öppnade då bara ena ögat. Jag övervägde att skrika MJAU. Men insåg att han inte skulle koppla det till sitt eget beteende överhuvudtaget. Han sover fortfarande i min säng.
Dagen är av ledig art för min del. Ute är det blåsigt och omväxlande väldigt molnigt och svagt soligt. Jag tror molnen vinner. Strunt samma.
Jag funderar på att dra ner rullgardinerna en bit och glo på ett nytt avsnitt av den där serien jag fastnat rejält i. Amerikansk politik och rävspel. Framförallt rävspel och pakter och maktspel. House of cards. Det är lågmält och snyggt, och spännande. Bra skådespel också. Kevin Spacey har mig helt i sitt våld med sin rätt galna karaktär som inte drar sig för nåt i sin strävan att nå höga politiska mål. (Jag har bara tagit mig igenom första säsongen ännu så avslöja inget!) Redan i inledningsscenen i det första avsnittet sattes karaktären rätt så tydligt. För att man skulle förstå vem man har att göra med. Jo, jag skulle inte vilja h den mannen som motståndare eller ovän. Men det är intressant hur de får oss som tittare att ta ställning för en karaktär som egentligen är rätt avskyvärd.
Jag hinner se ett avsnitt i alla fall. Sen kommer Maken kommer hem tidigt från sitt jobb idag. Vi åker nog till stan en sväng, karln behöver ansa skägget hos sin favoritbarberare. Hoppas dom har tid. Han brukar bli väldigt snygg av den behandlingen 🙂 Med skägget i behåll vill jag poängtera! Det får han inte ta bort. Bara putsa till.
Sen tänker jag inte göra så mycket av kvällen. Fastvuxen i soffan helst.
Morgondagens sista april tillbringar jag med dygnsjobb och det är därmed tidig start på en lång dag.
Men först ska jag avnjuta ledig fredag på bästa vis.

60/100

Kommentera gärna!

