#Blogg100, KattLivet

Gnälligt och så

Trött och seg så inte ens kaffe hjälper! Kan det bero på en viss katt … som stökat omkring från tidig gryning? Som sagt, det där med förbättrad nattsömn med katt i sängen. Näe. Inte nå! (Möjligen vintertid när de känner till att det är snöstorm och minusgrader från Sibirien men knappast så här års när allt bara kvittrar ute.)
Maken förbarmade sig med ilskna kliv, och muttranden om att i natt får du minsann hållas ute, fick raskt ut den ena, och på köpet in den andra. Jag somnade om där nånstans. Vaknade nästa gång, en bra bit innan sju, av ett sånt därnt MJAU med större bokstäver än på en neonskylt i Las Vegas. Då skulle den nyliga insläppta ut igen. Jag hasade, segade och släpade mig uppför trappan med kroppsrörelser tillhörande åttio plus. Väl uppe försökte KattF… Musse … påstå att han ville ha ordning i matskålen. (väser skämsigt … Ibland äter han inte sina knapriga torrfoderbitar förrän man fyllt på, eller skakat skålen så de jämnar till sig på ytan. Ja, ja. Jag vet. Bortskämd som fan.) Men efter den där mjauet i sängändan var jag inte alls på humör för nåt pjoskigt skålskakande. Han fick minsann finna sig i att äta i oredan medan jag gick på toa. Sen släppte ut honom … och fick på köpet in en annan!
Tänkte därefter försöka somna om, i alla fall en liten stund till. Men en nyss insläppt och extremkelig katt på bröstkorgen hindrade effektivt det försöket. Jag gick upp.
Nu är de ute båda två. Och jag försöker ignorera huvudvärken med kaffe. Tabletter är vanligtvis inte min grej men nu vete sjutton om jag inte gör ett undantag. För ryggslutet har dessutom skarpa synpunkter på gårdagens grävande och möbelbärande och fixande i trädgården. Kan man få börja om den här dan på nåt sätt?

20150912_150128-01

64/100

6 thoughts on “Gnälligt och så”

  1. Dotter klagade över att kattungen väckt henne varannan timme i natt för lek… Så är det att vara småkattsförälder 😉

Kommentera gärna!

