#Blogg100, Livet

En riktigt långsam dag

En söndag i slutet av en långhelg. När man precis kommit in i ledighetstempo. Då är stegen långsamma och fann tas som den kommer. Så här togs denna.

image

Tillbringade förmiddagen här. Inte riktigt under korkeken men nästan. Hammocken hade naturligt solskydd av björkarna (och tallen) och det fläktade dessutom trivsamt. Jag hade kaffe och en bok. För ovanlighetens skull faktiskt en bok och den är sträckläsningsbra dessutom. Alltså stannade jag där tills solen smet förbi träden. Då smet jag också.

image

Tog mig en titt på trädgården. Det känns knasigt att det är så varmt och nästan läskigt när växtligheten beskådas. Som om allt dött i vinter. Men så är det ju inte! Det är bara alltför tidigt än. Måste påminna mig om gång på gång att det bara är början av maj när allt just börjat växa så smått. Och så fort det ändå går. Bara häromdan såg silverregnet ut som drivved och idag är det så här pass grönt! Fantastiskt. Jag såg mer tecken på liv. Det är på gång.

image

Vi hamnade på kaffe. Hos vännerna som har kolonistuga. Där var fullt hus och glatt och trivsamt. Dagens kommentar kom från lilla tösen som just fyllt sex år. ”Du farsan!” hojtade hon. ”Ja;a?”
”Jag älskar dig!”
Men åååå sa den samlade vuxenskaran,  med all rätt! Du farsan, jag älskar dig, var snudd på en riktig tårdrypare till mening.

image

Vi åkte rodden idag också såklart. Efter fikat åkte vi genom stan, passerade vår vackra teater och tog sedan en längre tur ut från stan. Mot det där havet vi har nånstans skymt av all bebyggelse. Såg det glimta till lite här och var och vi åkte tills vi inte kunde åka längre om vi inte hade byggt om till båt. Där blev vi också hungriga, så vi vände. Kom tillbaka till stan igen och hittade ett trivsamt matställe. Där var ingen annan än vi och personalen. Lungt och bra.

image

Nu har solen åter lämnat min hammock ifred och jag kan därmed återuppta förmiddagens syssla.

69/100

6 thoughts on “En riktigt långsam dag”

  1. Här har våren exploderat i helgen,men björkarna är fortfarande kala. Fast så var det ju snö här för typ en vecka sedan oxå…

Kommentera gärna!

