#Blogg100, TrädgårdsLivet

Välkommen in i min paviljong

Det här är min vilsamma lilla undanflykt. Mitt gömsle. En plats för vila och ro.

image

imageDet är blåvitt och vilsamt för själen att sätta sig en stund i soffan eller nån av fåtöljerna. Med en bra bok eller en tidning.

image

Jag har givetvis samlat på mig diverse prylar som passar som bäst in i miljön.

image

Det lilla som är kvar av mammas gamla blåblommiga servis passar bra. Eller ett snapsglas på blå fot. Ljuslyktor är utmärkta vaser för små blommor. Det finns mycket som kallas ogräs och passar perfekt i en liten vas.

image

imageEtt och annat har fyndats på loppis. Som panelgardinerna med en genombruten spets jag hängde i hörnet mot baksidan. Och den där ljuslyktan i smide. Även den har fått bli blomvas istället för lykta.

 

Mitt nya klot passar bra på trälådan. Det är inte precis fyndat, men gör sig fint till blomman. Har en tanke om att jag ska linda blomman runt i stommen. Problemet är att den inte är så lättlindad. Den gör sig rätt så bra olindad också.

imageSkuggorna mot det vindskyddande bakstycket gör det extra mysigt därinne.image

 

 

image

Hittade en liten spegel i gömmorna redan förra året och den fick samma plats även i år. Det är Dottern som tillverkat den i slöjden en gång i tiden. I spegeln skymtar ”solsystemet” som hänger från taket. Och jag har lindat in lite trasigt porslin i ståltråd som pynt.

image

I soffan finns lite mjukt att sitta på. Speciellt katterna gillar det där och det är väldigt opraktiskt vitt för smutsiga tassar. Men allt går att tvätta.

Det fattas ännu en del blommor såklart. Jag väntar lite med dem, så att risken för nattfrost är över. Men för övrigt är paviljongen precis som jag vill ha den. Helt i sin ordning för lata stunder!

 

71/100

 

8 thoughts on “Välkommen in i min paviljong”

Kommentera gärna!

