#Blogg100, TrädgårdsLivet

Så jag gjorde som man gör

Gräsmattan är plötsligt vildvuxen och lång, som om ingen brydde sig. Borde verkligen faras över med en gräsklippare snarast. Men, alltså, jag har ingen bensin …
Konstaterade jag redan i lördags när jag skakade både dunken och gräsklipparen. Så jag gjorde som man gör, sköt upp det.
Tänkte att bensinen kanske kunde hämtas senare men så hamnade vi på diverse och vips skulle Maken ha skjuts till festen och dunken följde aldrig med utan stod kvar där helt tom i friggan.
Jag tänkte att söndag är en bra dag för gräsklippning! Men natten blev sen av att hämta Maken från festen och jag tog sovmorgon och sedan en välbehövlig dusch. Och, ja visst ja! Jag skulle ju klippa gräsmattan! Men nu hade jag precis duschat, borde ha hämtat bensin och klippt först. Sen duschat. Blev liksom fel ordning (dessutom skulle jag snart åka och jobba). Så jag gjorde som man gör , sköt upp det.
Tänkte att måndag, då hinner jag. Innan eftermiddagsjobbet börjar. Skulle såklart ha tagit dunken i bilen när jag åkte till jobbet och därmed kunnat tanka den på hemvägen i morse. Men det glömde jag såklart. Strosade runt i trädgården och småpysslade bort tiden med lite av varje. Och orken räckte inte ända vägen till att skjutsa dunken till macken. Det fanns inte oceaner av tid heller. Så jag gjorde som man gör. Sköt upp det.
Till kvällen. Tänkte att vi kunde ju få med oss dunken när vi åkte på det där kalaset och tanka på hemvägen och klippa när vi kom hem. Men så kom en god vän på besök och te med prat runt ett köksbord slår absolut gräsklippning i alla väder. Så jag gjorde som man gör. Sköt upp det.
Tänkte att det finns en morgondag också. Fast väderlekens förståsigpåare hotar med regn. Och då klipper man minsann inga gräsmattor. Jag får snart anlita en skördetröska …

84/100

4 thoughts on “Så jag gjorde som man gör”

  1. Eller så gör du som jag!
    Börjar tycka det är finare med högt gräs.
    Naturtomt låter dock mer romantiskt.. ☺

    1. Jo, det är också fint … på vissa ställen 🙂 Men där jag har möbler utplacerade (och det är några ställen) vill jag ha det klippt.

Kommentera gärna!

