EgoLivet

Otippat

Att jag skulle till stan visste jag. Det bestämdes av mig själv igår. Åkte tidigt, var på plats strax efter öppning. Jag hade ett uppdrag. Som sket sig direkt.
Tvingades improvisera och hitta alternativ. Tänkte själv och fick inte godkänt när jag meddelade mitt tilltag. Verkligen inte. Så kan det gå. Uppdrag slutfört även om det blev som det blev. Alltså kunde jag åka hem.
Men mitt i allt hittades jag i en provhytt! Provandes klänning!
Jaja, det är trots allt strax midsommar. Kan ju få ha en ny klänning att frysa i då.
Men märkligt nog fanns jag i en ny provhytt en stund senare. Klev ur den med både byxor och tröjor av olika slag.
Jaja, det var rea! Sällan jag hittar nåt på rea för det står oftast S eller XS i plaggen. Alltså, borde det inte vara en fingervisning till affärsinnehavarna när reasnurrorna innehåller övervägande plagg i storlek small? Betyder inte det att den storleken säljer minst? Ändå är det ibland svårt att hitta l eller xl när det inte är rea. Som om de var storlekar som inte behövs eller nåt. S hittas alltid, vare sig det är på rea eller ordinarie. Det är s man borde vara tydligen.
Jaja. Sidospår. Jag åkte hem med ett par kassar fyllda med sommarkläder i alla fall. Och en impulsgrej, bara för att, och fel utfört uppdrag. Dock utfört.
Blir nog bra ändå tror jag.
Tack vare mitt tidiga tilltag hade jag mycket kvar av dan när jag kom hem. Kunde njuta av lunch ute i trädgården och sedan beta av ännu ett avsnitt av favoritseriens senaste säsong. Tänk vad jag är bra på att vara ledig! Borde verkligen göra nåt av det.

6 thoughts on “Otippat”

  1. Kul med nya kläder så där plötsligt. 😀
    Nu är jag äntligen uppdaterad igen. Det var en del att läsa, efter att först ha bojkottat allt hemmavid när vi var på semester och sedan haft annat att tänka på och därför inte ha orkat läsa bloggar. Men nu så! 😀

  2. För mig är det precis tvärtom. Reakläderna verkar alltid vara av storlek M och L när jag söker S.
    Tur att du hittat ngt i alla fall. Sådana oplanerade ggr brukar det gå bra i klädväg! 😃

Kommentera gärna!

